VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Aurul negru si economia americana

Actualizare: 
Aprilie 24, 2010 1 gal= 3,11$
Octombrie 28, 2009
1gal = 2,85 $
Mai 11, 2009
1 galon=2,61 $

8 Decembrie 1 galon= 1,51 $
29 Noiembrie 2008 1 gal= 1,88 $ Chicago area
16 Noiembrie 2008 1 galon= 2,32 $Chicago
28 octombrie 2008, 1galon benzina a scazut sub 3 dolari la Chicago
10 octombrie 2008 pretul galonului a scazut la 3,35 in suburbia Chicago-ului, in Indiana era chiar 2,70$. In Maryland 2,57 $.
Luna Mai : 2008 pretul la galonul de benzina a depasit 4 dolari (Chicago land)!





Iulie 2008 1gal= 4,35 $


In 2001 cand mi-am luat prima mea masina aici in USA, pretul la galonul de benzina (1galon=3.8 litri) era 99 de centi. Acum in ianuarie 2007 pretul este in medie undeva la
2,30 - 2,40 de dolari pe galon, la nivel national. Au fost insa ani, chiar imediat dupa uraganul Catrina, cand pretul pe galonul de benzina depasea cu mult pretul de trei dolari pe galon.
Spre sfarsitul anului trecut, barilul de petrol la bursa din New York reusea sa ajunga la pretul de $64, o scadere record cu 13 dolari pe baril.
Preturile continua sa scada in continuare in aceasta iarna, asta si din cauza temperaturilor foarte ridicate pentru aceasta perioada a anului, si se pare ca vor avea o tendinta de scadere si pe parcursul lui 2007. Cat de mult vor scadea este greu de estimat avand in vedere ca America este in continuare implicata in zone de conflict in Orientul Mijlociu, cat si faptul ca se afla intr-o zona predispusa la uragane, care pot afecta grav economia tari.

Eric Chaney si Richard Berner, doi dintre economisti de la Morrgan Stanley estimeaza ca la sfarsitul lui 2007 pretul pe barilul de petrol o sa fie undeva la 60 de dolari, iar pana la sfarsitul lui 2008 sa scada pana la 50 de dolari pe baril.
Tot cei de la Morgan Stanley ofera insa si alte posibile variante, si averizeaza ca e posibil ca pretul pe baril sa atinga un pret de maxim 103 dolari si un minim de 43 de dolari in 2007, si 22 de dolari in 2008. Pretul ridicat ar putea fi influentat de intreruperile in alimentarea cu petrol din Iran, iar cel scazut va fi influentat de o relaxare economica in America si China, ajutata si crestere constanta a cantitati de petrol rafinat.
Pe langa consumatorul obisnuit cei mai mari beneficiari de aceste reduceri de pret la petrol sunt cei din industria aeronautica, transportaturile comerciale, fermierii si industria chimica.
Pentru ca preturile sa scada in continuare un important cuvant de spus il au cei din OPEC(Organization of the Petroleum Exporting Countries = Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol) de care depinde scaderea sau cresterea preturilor in urmatoarele luni. Decizia lor de a nu produce prea mult petrol pentru a creste sau tine pretul ridicat pe baril se izbeste insa de o amenintare din partea tarilor care nu fac parte din OPEC. Acestea in momentele de criza pot sa isi mareasca productia proprie, suplinind cererea de petrol de pe piata, marindu-si astfel procentajul detinut pe piata internationala a petrolului, fiind o adevarata amentintare la adresa lor.

Automobilisti americani salveaza in medie aproximativ 40 de milioane de dolari pe zi, cu fiecare 5 centi cu care pretul benzinei scade. Scaderea pretului la benzina are un efect pozitiv si pe piata imobiliara care in ultimul an a fost intr-o scadere continua, stopand pentru moment tendinta Banci Federala Americane de a creste dobanzile la imprumuturi.
Pe termen lung insa scaderea pretului la benzina nu este foarte semnificativa. O scadere cu 10 dolari a barilului de petrol crud, duce la o crestere a produsului intern brut cu 0.2% in primul an, si aproximativ 0.5% dupa trei ani, extimeaza analisti economici de la Global Insights Inc.
Pentru moment scadere pretului la benzina este o veste excelenta pentru economia americana, in special pentru americanul de rand, caruia ii raman mai multi dolari in buzunar. Acest lucru da posibilitate cetateanului sa cheltuiasca mai mult pentru consumul personal, oprind pentru moment rata inflatiei si ducand la o cresterea economica

Comentarii