- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Aproximativ 2,6 milioane de dolari pentru 30 de secunde de publicitate sau 85,000 de dolari pe secunda, cam cat produsul national brut al unor tari din lumea a treia, au platit anul acesta unele compani americane ca sa-si faca publicitate, la postul de televiziune CBS, in timpul finalei de fotbal american, asa numitul Super Bowl.
Tinand cont de faptul ca o partida de fotbal american are patru reprize, cel mai costisitor timp de difuzare este in pauza primei reprize si la jumatatea meciului, restul timpului fiind ceva mai ieftin, costand in medie intre 1,8 si 2,3 milioane de dolari, pentru fiecare treizeci de secunde.
Pe an ce trece se pare ca pretul este din ce in ce mai mare daca este sa ne uitam la faptul ca in finala din 1967 costul era de doar 42,000 de dolari, iar in 2006 ajunsese la 2,5 miliane de dolari.
De ce se platesc oare atatia bani ? !
Simplu, reclama este sufletul comertului, iar companiile americane stiu cel mai bine acest lucru.
Cum si unde te poti face mai bine cunoscut unui public cat mai numeros si mai divers, decat in timpul unei finale de fotbal american ?
Acest sport este indragit la nebunie de majoritatea americanilor, atat femei cat si barbati, tineri sau varstnici. Anul acesta finala fiind urmarita de un numar record, de aproximativ 93 de milioane de telespectatori.
Reclamele in care se investesc sute de mii, sau milioane de dolari daca in ele apar si vedete celebre, sunt binecunoscute publicului in primul rand pentru tenta lor comica. Acesta fiind unul din motivele pentru care telespectatori le asteapta cu nerabdare, reclamele fiind special create si prezentate in premiera la acest eveniment sportiv. In functie de cat de reusita este reclama, pretul platit pentru difuzarea ei, chiar daca este piperat, este o investitie foarte profitabila, tinand cont de numarul mare de oameni la care sunt expusi si la faptul ca o reclama de succes ramane pentru mult timp intiparita in mintea privitorilor.
Multe din companiile prezente isi lanseaza in premiera noile produse, altele apar pentru prima data pe piata, iar unele pur si simplu isi consolideaza pozitia si numele mai bine in mintea consumatorilor.
Pentru a exemplifica insa mai bine cat de buna poate fi o astfel de investitie publicitara, sa luam de exemplu compania Anheuser-Busch, producatoarea marcilor de bere Budwiser si Bud Light, cea care a cumparat cel mai mai mare si mai scump spatiu de difuzare a reclamelor. Datorita unor clipuri foarte haioase, reclamele publicitare la produsele lor s-au clasat pe primul loc in preferintele consumatorilor patru ani la rand, uneori ocupand primele trei pozitii, intr-un top al celor mai bune 10 reclame.
O statistica, prezentata de catre instructor, cand faceam scoala de soferi aici in America, spunea ca unu din zece americani este alcoolic. Daca ar fi sa o luam in considerare si sa inmultim cu numarul de spectatori din timpul meciuli de fotbal, apoi doar cu cativa zeci de centi pentru fiecare sticla de bere consumata, ajungem usor la concluzia ca investitia de cateva milioane de dolari este aproape nesemificativa. Recuperarea ei fiind facuta probabil chiar in timpul vizionari meciului, avand in vedere ca un meci de fotbal nu prea merge fara bere si popcorn.
Tinand cont de faptul ca o partida de fotbal american are patru reprize, cel mai costisitor timp de difuzare este in pauza primei reprize si la jumatatea meciului, restul timpului fiind ceva mai ieftin, costand in medie intre 1,8 si 2,3 milioane de dolari, pentru fiecare treizeci de secunde.
Pe an ce trece se pare ca pretul este din ce in ce mai mare daca este sa ne uitam la faptul ca in finala din 1967 costul era de doar 42,000 de dolari, iar in 2006 ajunsese la 2,5 miliane de dolari.
De ce se platesc oare atatia bani ? !
Simplu, reclama este sufletul comertului, iar companiile americane stiu cel mai bine acest lucru.
Cum si unde te poti face mai bine cunoscut unui public cat mai numeros si mai divers, decat in timpul unei finale de fotbal american ?
Acest sport este indragit la nebunie de majoritatea americanilor, atat femei cat si barbati, tineri sau varstnici. Anul acesta finala fiind urmarita de un numar record, de aproximativ 93 de milioane de telespectatori.
Reclamele in care se investesc sute de mii, sau milioane de dolari daca in ele apar si vedete celebre, sunt binecunoscute publicului in primul rand pentru tenta lor comica. Acesta fiind unul din motivele pentru care telespectatori le asteapta cu nerabdare, reclamele fiind special create si prezentate in premiera la acest eveniment sportiv. In functie de cat de reusita este reclama, pretul platit pentru difuzarea ei, chiar daca este piperat, este o investitie foarte profitabila, tinand cont de numarul mare de oameni la care sunt expusi si la faptul ca o reclama de succes ramane pentru mult timp intiparita in mintea privitorilor.
Multe din companiile prezente isi lanseaza in premiera noile produse, altele apar pentru prima data pe piata, iar unele pur si simplu isi consolideaza pozitia si numele mai bine in mintea consumatorilor.
Pentru a exemplifica insa mai bine cat de buna poate fi o astfel de investitie publicitara, sa luam de exemplu compania Anheuser-Busch, producatoarea marcilor de bere Budwiser si Bud Light, cea care a cumparat cel mai mai mare si mai scump spatiu de difuzare a reclamelor. Datorita unor clipuri foarte haioase, reclamele publicitare la produsele lor s-au clasat pe primul loc in preferintele consumatorilor patru ani la rand, uneori ocupand primele trei pozitii, intr-un top al celor mai bune 10 reclame.
O statistica, prezentata de catre instructor, cand faceam scoala de soferi aici in America, spunea ca unu din zece americani este alcoolic. Daca ar fi sa o luam in considerare si sa inmultim cu numarul de spectatori din timpul meciuli de fotbal, apoi doar cu cativa zeci de centi pentru fiecare sticla de bere consumata, ajungem usor la concluzia ca investitia de cateva milioane de dolari este aproape nesemificativa. Recuperarea ei fiind facuta probabil chiar in timpul vizionari meciului, avand in vedere ca un meci de fotbal nu prea merge fara bere si popcorn.
Comentarii