- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Daca in tara romanul
este microbist si iubeste fotbalul, noi romanii
de peste Atlantic ne-am
adaptat la fotbalul American, un
sport care in ciuda numelui este jucat mai mult cu mainile, fiind apropiat de
rugby.
Americanii insa sunt inebuniti dupa acest joc fiind de
altfel cel mai popular sport in America. Chiar si noi romanii de putem mandri cu un
conational care joca in NFL, adica liga profesionista americana. Este vorba despre un timisorean emigrat in America, pe nume, Zoltan Meszko selectionat in echipa New England
Patriots. Despre el insa am sa vorbesc poate mai in detaliu intr-un alt articol.
Anul trecut conform companiei de rating Nielsen s-a estimat
ca aproximativ 154 milioane de americani au asistat la finala de fotbal dintre
echipele din New Orleans si
Indianapolis. Estimarile facute
de Federatia Nationala a Vanzatorilor arata ca americanii au cheltuit, cu ocazia meciului, uriasa suma de aproape 9 miliarde de dolari pe produse de gen: mancare, haine, sau
televizoare.
Una din marile companiile producatoare de pizza estimeaza ca
anul acesta va vinde in ziua meciului cam 30 de milioane de feli de pizza, vanzarile
crescand cu 50 la suta in aceasta zi de duminica fata de oricare alta din
restul anului. Alte doua companii producatoare de pizza de top spera si ele ca
vor vinde aproape 3 milioane de pizza, producand astfel venituri de zeci de
milioane de dolari.
Nici vanzarile de
snackuri nu se lasa mai prejos, americanii consumand conform agentiei Nielsen peste 80 de tone de cipsuri,
covrigi sau popcorn, adica vanzari de peste 600 de milioane de doalri .
Cat priveste companiile care vand imbracamite inscriptionata
cu numele echipelor de fotbal si ele se asteapta sa faca vanzari record. Echipa
de fotbal Green Bay Packers de exemplu, care va juca anul aceasta finala cu echipa Pitsburg
Steelers, in 2007 cand a castigat campionatul, adica super bowlul, a reusit sa
stabileasca un record de vanzari; produsele
purtand numele echipei, incasand
nu mai putin de 125 de milioane de dolari.
O alta sursa importanta de venit o realizeaza industria
electronicelor, mai précis producatorii si vanzatorii de televizoarelor, deoarece americanii vor sa
vizioneze acest meci de fotbal pe televizoare cat mai performante.
Televizoarele sunt considerate o investitie importanta, cu
toate astea in ciuda recesiunii, Federatia Nationala a Vanzatorilor estimeaza ca
3,6 % din cei care vor urmarii
meciul, vor face aceasta investitie, intr-un televizor nou. De exemplu vanzarile televizoarelor cu ecran
plat a crescut in saptamana premergatoare meciului de la 43% in 2006 la 94% in 2008., iar vanzarile televizoarele
LCD in aceeasi perioada au crescut de la
23 la 79%. In ultimii doi ani pretul
televizoarelor a scazut cu aproape 30% lucru care a mai diminuat putin din
totalul veniturilor.
Partida de fotbal este o
sursa importanta de venit in special pentru televiziunile americane.
In 2010 , 30 de secunde de publicitate in timpul finale de fotbal American, a costat
intre 2,5 si 2,8 milioane de dolari, sau peste 93,000 de dolari pe secunda, cam
cat produsul national brut al unor tari din lumea a treia.
Tinand cont de faptul ca o partida de fotbal american are patru reprize, cel mai costisitor timp de difuzare este in pauza primei reprize si la jumatatea meciului, restul timpului fiind ceva mai ieftin.
Pe an ce trece se pare ca pretul este din ce in ce mai mare daca este sa ne uitam la faptul ca in finala din 1967 costul era de doar 42,000 de dolari, in 2009 ajunsese la 3 milioane de dolari.
De ce platesc oare companiile atatia bani ? !
Simplu, reclama este sufletul comertului, iar companiile americane stiu cel mai bine acest lucru.
Cum si unde te poti face mai bine cunoscut unui public cat mai numeros si mai divers, decat in timpul unei finale de fotbal american ?
Acest sport este indragit la nebunie de majoritatea americanilor, atat femei cat si barbati, tineri sau varstnici.
Tinand cont de faptul ca o partida de fotbal american are patru reprize, cel mai costisitor timp de difuzare este in pauza primei reprize si la jumatatea meciului, restul timpului fiind ceva mai ieftin.
Pe an ce trece se pare ca pretul este din ce in ce mai mare daca este sa ne uitam la faptul ca in finala din 1967 costul era de doar 42,000 de dolari, in 2009 ajunsese la 3 milioane de dolari.
De ce platesc oare companiile atatia bani ? !
Simplu, reclama este sufletul comertului, iar companiile americane stiu cel mai bine acest lucru.
Cum si unde te poti face mai bine cunoscut unui public cat mai numeros si mai divers, decat in timpul unei finale de fotbal american ?
Acest sport este indragit la nebunie de majoritatea americanilor, atat femei cat si barbati, tineri sau varstnici.
Reclamele in care se investesc sute de mii, sau milioane de
dolari daca in ele apar si vedete celebre, sunt binecunoscute publicului in
primul rand pentru tenta lor comica. Acesta fiind unul din motivele pentru care
telespectatori le asteapta cu nerabdare, reclamele fiind special create si
prezentate in premiera la acest eveniment sportiv. In functie de cat de reusita
este reclama, pretul platit pentru difuzarea ei, chiar daca este piperat, este
o investitie foarte profitabila, tinand cont de numarul mare de oameni la care
sunt expusi si la faptul ca o reclama de succes ramane pentru mult timp
intiparita in mintea privitorilor.
Multe din companiile prezente isi lanseaza in premiera noile produse, altele apar pentru prima data pe piata, iar unele pur si simplu isi consolideaza mai bine pozitia si numele in mintea consumatorilor.
Pentru a exemplifica insa mai bine cat de buna poate fi o astfel de investitie publicitara, putem lua de exemplu companiile producatoarea de bere, care ani la rand a cumparat cel mai mai mare si mai scump spatiu de difuzare a reclamelor. Datorita unor clipuri foarte haioase, reclamele publicitare la produsele lor s-au clasat pe primul loc in preferintele consumatorilor patru ani la rand, uneori ocupand primele trei pozitii, intr-un top al celor mai bune 10 reclame.
Statisticile de specialitate arata ca aproximativ 15 millioane de Americani sunt dependent de alcool, iar in medie americanii consuma aproximativ 95 de litri de bere pe an. In America cheltuindu-se annual peste 90 de miliarde de dolari pe bauturi alcoolice.
Multe din companiile prezente isi lanseaza in premiera noile produse, altele apar pentru prima data pe piata, iar unele pur si simplu isi consolideaza mai bine pozitia si numele in mintea consumatorilor.
Pentru a exemplifica insa mai bine cat de buna poate fi o astfel de investitie publicitara, putem lua de exemplu companiile producatoarea de bere, care ani la rand a cumparat cel mai mai mare si mai scump spatiu de difuzare a reclamelor. Datorita unor clipuri foarte haioase, reclamele publicitare la produsele lor s-au clasat pe primul loc in preferintele consumatorilor patru ani la rand, uneori ocupand primele trei pozitii, intr-un top al celor mai bune 10 reclame.
Statisticile de specialitate arata ca aproximativ 15 millioane de Americani sunt dependent de alcool, iar in medie americanii consuma aproximativ 95 de litri de bere pe an. In America cheltuindu-se annual peste 90 de miliarde de dolari pe bauturi alcoolice.
Daca ar fi sa luam aceste
date in calcul si sa inmultim numarul de spectatori din timpul meciuli de
fotbal, cu cativa zeci de centi pentru fiecare sticla de bere consumata,
ajungem usor la concluzia ca investitia de cateva milioane de dolari este
aproape nesemificativa. Recuperarea ei fiind facuta probabil chiar in timpul
vizionari meciului, avand in vedere ca pentru multi privitori un meci de fotbal
nu prea merge fara bere, pizza, popcorn
si un televizor cat mai imens.
Comentarii
In anul 2004, TvSport a transmis cateva meciuri din play off si ciar superbowl-ul. Eu am fost sa-i ajut si am comentat si superbowl-ul impreuna cu Florian Pittis in direct.A fost atunci cand s-a intampat acel "malfunction" cand Janet Jackson a ramasa cu sanul dezvelit...Era la meciul Carolina cu New England...de atunci se pare ca prinde si in R0-fotbalul american- si sunt multe site-uri pe tema asta.. unii chiar incearca asa pentru fun sa-si faca echipe...cool..
[link=http://sports.yahoo.com/nfl/news?slug=capress-fbn_super_bowl_ratings-5878906]