- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Centru unic de contact pentru cetăţenii români din străinătate care solicită informaţii şi sprijin consular
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Ministerul Afacerilor Externe a organizat miercuri, 17 decembrie 2014, conferinţa de încheiere a proiectului “Centru de contact şi suport al cetăţenilor români din străinătate” - cod SMIS 32663, proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Dezvoltarea Capacităţii Administrative 2007-2013 - Axa Prioritară 2: Îmbunătăţirea calităţii şi eficienţei furnizării serviciilor publice, cu accentul pus pe procesul de descentralizare.
Proiectul
este destinat cetățenilor români aflați în străinătate, în sprijinul
cărora a fost înfiinţat un Centru unic de contact şi suport prin
implementarea unui sistem informatic integrat de tip Call Center şi Mail
Center, care va fi activ din luna ianuarie 2015. Toate apelurile
telefonice şi toate mesajele transmise de cetăţenii români către
oficiile consulare ale României în străinătate prin care se solicită
informaţii şi sprijin consular sunt direcţionate într-un singur punct,
unde problemele semnalate sunt prioritizate: cazurile urgente sunt
repartizate direct consulilor, iar la solicitările de informaţii se
răspunde din Centrul Unic. Sistemul dezvoltat permite, totodată, accesul la informaţii consulare prin intermediul portalului www.informatiiconsulare.ro.
Cu
acest prilej, directorul general al Departamentului Consular, Bogdan
Stănescu, a declarat că proiectul încheiat astăzi este un alt pas
înainte pe drumul spre modernizarea şi restructurarea fundamentală a
sistemului de servicii consulare. “Centrul
unic va permite creşterea vitezei de răspuns la solicitările
cetăţenilor, precum şi prioritizarea cazurilor consulare semnalate.
Totodată, prin implementarea acestui Centru Unic, Departamentul Consular
va avea acces la informaţii centralizate şi date statistice globale cu
privire la problematicile semnalate de cetăţenii români oriunde s-ar
afla în străinătate, informaţiile de acest tip contribuind la
îmbunătăţirea managementului serviciilor consulare”, a afirmat şeful Departamentului Consular din cadrul MAE.
Bogdan
Stănescu a subliniat că lansarea acestui Centru unic face parte
dintr-un sistem mai amplu, Sistemul Informatic Integrat Consular
(E-cons), dezvoltat sub deviza Consulatul mai aproape de casa ta, care
odată implementat va plasa sistemul consular românesc printre cele mai
moderne la nivel european. Din proiectul E-cons mai fac parte
următoarele componente: portalul pentru facilitarea solicitării vizelor -
E-Viza, Sistemul Naţional de Informaţii privind Vizele (SNIV), prin
intermediul căruia se derulează întreg procesul de preluare-eliberare a
vizei româneşti, Sistemul Informatic Integrat de Management al
Documentelor de Călătorie (E-Pass), Sistemul Informatic pentru
Managementul Integrat al Serviciilor pentru Cetăţeni, pentru solicitări
de servicii consulare din sfera activităţii notariale şi de stare civilă
şi Registrul Electronic al Documentelor, un sistem cu rol în
monitorizarea documentelor.
La
rândul său, managerul de proiect desemnat al furnizorului, Patric
Vermeulen, a precizat că sistemele informatice din cadrul Centrului Unic
au fost testate pe o perioadă de şase luni la peste 130 de misiuni
diplomatice şi oficii consulare din 96 de state, fiind procesate peste
10.000 de apeluri telefonice şi peste 12.000 de e-mailuri de la cetăţeni
români care solicitau servicii şi asistenţă consulară.
Call
Center-ul va fi funcţional din luna ianuarie 2015 şi va prelua toate
apelurile telefonice efectuate de cetăţenii români la numerele deja
cunoscute ale secţiunilor consulare ale României din străinătate, iar
Mail Center-ul va prelua toate e-mailurile transmise de cetăţenii români
la o adresă unică – contact@informatiiconsulare.ro, care se regăseşte
la datele de contact pe paginile de web ale tuturor misiunilor
diplomatice şi oficiilor consulare româneşti din străinătate. Cetăţenii
români pot, de asemenea, să acceseze portalul www.informatiiconsulare.ro şi să intre în contact cu Centrul Unic direct de pe portal.
Informaţii suplimentare:
Noul
serviciu se adresează celor peste 3 milioane de cetăţeni români (grup
ţintă) care şi-au stabilit domiciliul ori se află temporar în
străinătate, precum şi unui număr de cel puţin 500 de lucrători
consulari din cadrul MAE, consuli şi funcţionari consulari, care vor
utiliza platforma implementată.
Sistemul integrează următoarele servicii într-un unic punct de contact:
-
preluarea într-un mod unitar a cererilor cetăţenilor referitoare la
cazuistica specifică pe diverse canale de comunicare: telefon, web,
mail, instant messaging. Acolo unde este posibil, cetăţenii vor putea
încărca în sistem copii scanate ale documentelor necesare soluţionării
cererilor acestora;
- clasificarea şi tratarea cazurilor preluate pe diversele canale de comunicare;
- oferirea de informaţii specifice în cadrul site-ului centrului de contact;
-
transmiterea de mesaje automate de răspuns la cazurile semnalate (pe
email, telefon) către cetăţeni, acolo unde este posibil.
Proiectul
s-a desfăşurat pe o perioadă de 16 luni şi a fost implementat, conform
licitaţiei publice organizate, de un consorţiu de firme format din
Quality Business Solutions (lider de asociere), S&T Romania S.R.L.
(asociat), Novensys Dynamics (asociat), Siveco Romania S.A. (asociat),
cu susţinerea ICCO Electronics.
Valoarea
totală eligibilă a proiectului (fără TVA) a fost de 17.612.385 lei, din
care 14.970.527,25 lei – valoare eligibilă nerambursabilă din Fondul
Social European şi 2.641.857,75 lei – cofinanţarea eligibilă a
beneficiarului.
Comentarii