- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
- Solicitați un link
- X
- Alte aplicații
Dezbinarea diasporei girată de Parlament
Așteptat timp de 7 ani ca fiind cel mai mare
eveniment al românilor din afara granițelor, Congresul Românilor de
Pretutindeni început vineri 24 Iunie a
fost un eșec.
Organizatorii,
Comisia pentru Românii de Pretutindeni din Parlamentul României, au reușit performanța ca doar în câteva
săptămâni să dezbine comunitatea
românească așa cum nu a mai reușit nimeni până acum.
Alegerea
delegaților care au participat la acest eveniment a fost făcută încălcând toate legile de bun simț.
Va prezint mai jos câteva
dintre neregulile acestei întâlniri.
1 NEREPREZENTATIVITATEA
Regulamentul spune că la acest congres ar fi
trebuit să fie 300 de delegați din toate
țările unde există comunități mari de români.
În realitate nu au fost nici măcar jumătate
plus 1 adică 151. Au fost doar 49 de delegați. Un număr foarte mic pentru a se
putea erija intr-un consiliu reprezentativ. Pe de altă parte, au lipsit
delegați din foarte multe țări cu o însemnată prezență romănească: Franța,
Canada, Australia, Nouă Zeelandă și multe altele.
2. NEPUBLICAREA
listelor de semnături.
Pe 15 Iunie ar fi trebuit să fie publicate
listele de semnături ale participanților. Organizatorii refuză să publice
aceste liste, chiar și după ce au fost făcute
mai multe cereri din partea românilor din diaspora. Situația face să planeze
multe suspiciuni față de unii delegați.
3.
VALIDAREA candidaților.
Pe data de 5 Iunie ar fi trebuit să se încheie
procedura de validare a candidaților. După ce a trecut această perioadă, au mai
fost validate câteva persoane. Chiar în ziua începerii congresului a mai fost
acceptată o persoană.
4.
Delegații POLITICIENI.
Organizatorii au anunțat inițial că nu vor
participa la acest congres persoane implicate politic. Între timp au schimbat
regula, și le-au permis "prietenilor"
să își suspende pentru câteva zile calitatea de membri de partid și să
participe ca delegați de drept. Era corect fie să permită tuturor celor implicați
politic, fie să blocheze accesul celor care în ultimul an au fost membri de
partid.
5.
LIPSA unui Regulament și a unui Statut.
Este anormal să votezi un consiliu, fără să
știi ce urmează să facă acesta, fără să ai un Regulament și fără să ai un Statut
de funcționare.
Observând toate aceste nereguli, președintele
FADERE, dl. Daniel Țecu a venit cu următoarele propuneri de bun simț:
Să fie alese câteva comisii de lucru:
-O comisie care să
centralizeze toate problemele cu
caracter general sau zonal și care să redacteze un proiect de REZOLUȚIE.
Apoi, această Rezoluție să fie discutată
și adoptată de delegați.
-O a două comisie care să
conceapă un REGULAMENT DE FUNCȚIONARE
al Consiliului ce urma să fie ales la următoarea sesiune.
-O a treia comisie care să
vina cu o strategie clară pentru
organizarea următoarelor alegeri. Consiliul sa fie ales la o viitoare întâlnire
care să aibă loc la începutul anului viitor,
dacă era posibil, chiar de 24 ianuarie.
În ciuda faptului că organizatorilor li s-a atras atenția asupra gravelor
nereguli existențe, ei s-au încăpățânat să
forțeze alegerea conducerii Consiliului.
Mai mult, deși Regulamentul anunțat inițial spunea că parlamentarii din Comisia
pentru românii de pretutindeni vor avea doar statut de observatori, ei au intervenit ori de câte ori nu le-a plăcut
ceva și au participat chiar și la procesul de votare.
FADERE susține urmatorele:
Procesul de înscriere a delegaților nu a
fost respectat.
Alegerile
au fost manipulate de organizatori.
Diaspora
este scărbită de toate aceste murdării
cu iz dâmbovițean.
E inadmisibil să înființezi un Consiliu, fără
să existe un regulament de funcționare.
Întreaga acțiune a fost o risipă de bani publici pentru mofturile deputatului Aurelian Mihai
și a senatorului Ovidiu Iane.
Cerem Parlamentului
României să nu voteze acest Consiliu pentru că este nereprezentativ și nelegal ales.
Comentarii