VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Scandalul dintre presedintele Universitatii Sola Scriptura John Berzava si familia sa, legat de biserica penticostala din Lugoj

  Mesajul urmator a fost primit din partea domnului Marcel Berzava fratele de sange al lui Ioan (John) Berzava, presedintele universitatii teologice penticostale Sola Scriptura din Chicago.

"As vrea sa stiu dacă sunteți interesați de un caz. Este vorba de 40 de persoane care au fost excluse din cultul penticostal, datorita faptului ca nu am vrut sa ne supunem unor abuzuri. In tot scandalul acesta este implicata o persoana importanta la Sola Scriptura. Sunt din Lugoj, iar tatăl meu a fost pastor la Biserica Pe Stâncă din Lugoj până când Domnul l-a chemat acasă în 2020. Din acel an ne confruntăm cu mari probleme, și am să vă explic de la început. În anul 1996, tatăl meu împreună cu 4 frați de corp a cumpărat un teren în centrul orașului cu scopul de a ridica o biserică. În urma acestei achiziții, au cumpărat cărămida pentru biserică, au făcut inclusiv proiectul cu biserica, dar toate aceste lucruri s-au stopat datorită faptului că un alt frate de corp pe nume John Berzava a venit în vizită în România și când a văzut că vrem să facem o biserică s-a arătat dispus să ne ajute să facem, și că el nu are nicio pretenție, doar că vrea să facă pentru nepoți acest lucru l-a spus în plină biserică. S-a schimbat proiectul, a venit cu o machetă cum va arăta biserica, s-au anulat materialele care au fost cumpărate de banii noștri și s-a demarat noul proiect. Am lucrat la această biserică de la prima lopată până la ultima. Țin minte că am făcut 16.000 de bolțari în patru persoane. Eram copii atunci și nu am pretins niciodată vreun leu, din contra, am investit ulterior mulți bani împreună cu tatăl meu. John Berzava ne-a ajutat să ridicăm construcția în roșu, iar investiția lui a fost între 50.000-60.000 de dolari, prețul pe m2 în 1996 era de 70-80 de dolari. În tot timpul acesta de un an și ceva au început să intervină probleme doctrinare la care tatăl meu nu a fost de acord cu el, iar de aici au început problemele. El în timpul acesta și-a schimbat planurile. Noi am înțeles ce voia. Dorința lui era să fie sus și toată lumea să meargă să dea raport. Lucrul acesta nu s-a putut realiza și datorită acestor lucruri a spus tatălui meu că el închide robinetul și nu va mai da niciun ban. Acest lucru s-a și întâmplat, dar biserica a mers mai departe, iar toate finisările au picat pe noi și le-am dus la bun sfârșit. Ne-a fost foarte greu, ținând cont că biserica are o suprafață construibila de aproximativ 1000m2, având sala de mese echipată cu tot ce trebuie. John Berzava având foarte mulți bani i-a cumpărat pe ceilalți frați ai lui de corp ridicându-i împotriva tatălui meu. Lucrul acesta a creat foarte mari probleme în biserica, iar tatăl meu s-a îmbolnăvit de diabet, de inimă, etc. Mă opresc aici pentru că sunt foarte multe lucruri de zis care îmi este foarte greu de explicat în scris. Acum vreau să vă explic ce s-a întâmplat după plecarea tatălui meu la Domnul. După plecarea tatălui meu eram atât de copleșiți și întristați încât familia noastră am spus să dăm uitări trecutului. Lucrul acesta ne-a costat mult, pentru că au profitat de durerea noastră și ne-au călcat în cel mai josnic mod. 


John Berzava, profitând, a pus la cale un plan ca să ajungă pastor. În anul 2021, Nelu Filip împreună cu Aurel Avram și Tomuța au venit să facă noi alegeri, John Berzava încă nu era membru stabilindu-se că ulterior să fie primit membru deoarece el a venit definitiv în România în acea perioadă. S-a ales comitetul nou, iar când s-a ales pentru pastor a fost propus Berzava Samuil și Fărcaș Iosif. Fărcaș Iosif a fost dorința tatălui meu, el fiind și ginere, avea toată biserica de partea lui inclusiv Berzava Samuil a spus că cedează în favoarea lui Iosif, doar că în ziua alegerilor lucrurile s-au schimbat. După ce s-a ales comitetul s-au retras în birou noul comitet pentru înaintarea noului pastor, iar în birou comitetul l-a ales cu 5 voturi pe Iosif și două voturi pe Samuil. În acel moment, Berzava Samuil a ridicat problema Cinei Domnului. Iosif fiind sincer le-a spus lor că el nu schimbă Cina Domnului, el o ține așa cum a primit, lucru acesta la făcut pe Nelu Filip să întrerupă votarea pentru pastor specificând că va merge la filială și ne va trimite răspunsul prin cineva. Bineînțeles că răspunsul a fost să fie Berzava Samuil. Ni l-au impus fără vot, au specificat că este criză și că ei pot să pună pe cine vor, lucrul acesta a nemulțumit întreaga biserică iar biserica a făcut contestații. Am cerut să facem adunare generală cu 97 de semnaturi dar nu s-a dat curs, am mai făcut o altă cu 87 de semnături dar tot fără rost, mai mult ne-au acuzat că facem dezbinare. Am vrut să aducem un alt pastor pe Gigi Munteanu, doar ca biserica să meargă, însă și aceasta propunere a cazut. Noi, văzând lucrul acesta, am hotărât să ne strângem intercalat până când se vor rezolva problemele. De aici au început problemele și amenințările. Am fost somați să oprim orice activitate și să ne supunem deciziei luate de ei. Bineînțeles că nu am ascultat, fapt ce a dus la suspendările din funcție de prezbiter a lui Iosif și diacon Sergiu. Ei, văzând că noi nu renunțăm, au angajat o firmă de pază să nu mai putem să intrăm în biserică și ne-au schimbat butucul ușii principale. Noi, fiind un număr de 70 de adulți și 80 de copii, am hotărât să schimbăm butucul la o altă ușă principală și să continuăm să ne strângem mai departe. Amenințările erau tot mai mari, iar noi am contactat pe avocatul Augustin Zegreanu și am cerut ordonanță prezidențială ca să putem să ne folosim de clădirea pe care am construit-o cu banii noștri, cultul necontribuind cu niciun leu la ridicarea clădirii. Totodată, am deschis pe contencios administrativ o acțiune prin care am cerut ca judecătoria să oblige să aducă în fața bisericii pe Fărcaș Iosif așa cum a fost ales în comitet și să fie supus la vot. Lucrul acesta fiind un act administrativ, dar judecătoria a spus că ei nu se bagă. Berzava Samuil, văzând lucrul acesta, a început să creadă că are puteri nelimitate și a început să cheme Poliția când ne strângeam. Venea poliția, firma de pază. În total, a venit poliția de vreo 5 ori. Poliția ne fiind de acord cu acțiunile lui, spunându-i că nu face cinste lui Dumnezeu prin acțiunile lui. Văzând că nu poate cu poliția, Nelu Filip i-a făcut legătură cu Călin Urs, un avocat care mai predica pe la Poarta Cerului și care ne-a făcut plângeri penale la 7 persoane. Toate aceste dosare s-au clasat deoarece nu ne-au găsit vinovați. Când au văzut că nu pot să ne scoată, ne-au trimis excluderi la 40 de persoane și ne-au amenințat că dacă vom mai intra de data aceasta, vom ajunge la pușcărie. Au schimbat din nou butucul la ușa pe care intram noi și, bineînțeles, că am mers, am schimbat la rândul nostru și am intrat. John Berzava a contactat un coleg de-al lui de clasă care este avocat și s-a consultat cu el. Acest lucru l-a spus o persoană care face parte și din noua conducere. Au trimis probe video prin care au arătat la parchet că noi intrăm abuziv în biserică și ne-au deschis alte 4 dosare penale. Am fost audiați din nou de poliție și acum așteptăm să vedem ce hotărăște procurorul. Toate lucrurile acestea cultul le știe. Am cerut să fim audiați la consiliul bisericesc, dar nu se vrea sub nicio formă pentru că John trebuie să fie pastor. La cult, John se laudă că a investit 250.000 de dolari, aceasta este o minciună, pentru că el a investit cât am spus anterior. El se poate să fi primit acești bani, dar a investit în terenuri, are mai multe proprietăți. Luna aceasta am primit un video cum au fost aleși și aici au călcat în picioare statutul cu care se laudă ei. Am fost surprins să constat că la Dej s-a putut face comisie, iar la noi nu s-a dat dreptul să ne apărăm. Vreau să spun că l-am apreciat pe Ionescu și am trimis un comentariu în care am arătat adevărata față a lui John Berzava, dar mi-a dat bloc și mi-a șters și comentariul. Mi-am cerut scuze prin e-mail și am spus că nu am să mai deranjez. Am fost dezgustat când John a pariat pe capul nostru că vom ajunge la pușcărie. Lucrul acesta mi l-a spus persoana care i-a fost propus acest pariu. Bineînțeles că am putea să facem o carte, atâtea lucruri am avea de spus. Avem chiar un dosar cu toate documentele ca dovadă. Ce am scris aici este o mica parte, telefonic se poate explica mai mult și mai pe înțeles.Va mulțumesc și va doresc o zi bun. Marcel Berzava"

Comentarii

John Nicorici a spus…
Asa fa-ti neamul de risul resulting. Bateti joc de propriile neamuri de singe.Tipic romanesc.
Berzava Marcel a spus…
Sa făcut o eroare nu sunt frate sunt nepot acest zis unchi sia batut prea mult joc.Faptul ca ei merg la parchet și depun plângere împotriva noastră (nepoți)ți se pare un lucru obișnuit? Sa zicem ca noi suntem rai,dar ei ce fac ?Pariază John pe capul nostru ca intram în pușcărie!!Este un caz public am încercat sa nu se afle dar din păcate acest lucru nu sa mai putut datorita acțiunilor care le-au făcut. AU CHEMAT POLITIA LA PROGRAME SA NE SCOATA AFARA, neau făcut ca suntem ai străzii,bătaie de joc în toate felurile.Ar trebui sa te informezi înainte sa scri un comentariu Toate lucrurile acestea John le administra din umbra împreună cu Nelu Filip.Am decis sa ieșim și sa spunem adevărul care doare pentru ca ei fin la butoane sa auzit ce au vrut ei sa se audă și suntem batjocoriți peste tot datorita informațiilor false care le pun în spațiul public și în cultul penticostal.Aceasta este adevarata fata a lui John si a lui Nelu Filip