California, soare, palmieri, ocean si un ghid pe masura actorul Tudor Petrut

De la munte la mare, sau de la ski la jetski în același weekend.

Dupa o călătorie fulger în munții, troieniți de zăpadă, și ghețarii veșnici din Alaska, la întoarcere am aterizat într-o scurta vacanță pe malurile Pacificului în însorita Californie.

Trebuie să recunosc că sunt norocos, pentru că în momentul în care am anunțat prietenii de vizita mea în Los Angeles, s-au oferit imediat să mă gazduiasca pe la ei, cu toate ca initial intentionasem să iau cateva nopți o cameră de hotel în Santa Monica, pentru a nu deranja pe nimeni. Pentru că prietenul și colegul Tudor Petruț a fost cel mai insistent și mai convingător am decis sa poposesc la el în Santa Barbara, din faimosul Orange County, puțin mai la sud de Los Angeles. Cum puteam sa refuz oferta de la "liceeanul" nostru care ne-a încântat de atatea ori prin aparențele lui, alături de alți mari actori români, în faimoasele și binecunoscutele filme precum Misterele lui Herodot, Liceenii sau Extemporal la dirigenție?!
California are un aer aparte, iar imprejurimile LA-ului in special Santa Monica, m-au fermecat din primul moment când le-am văzut pentru prima dată în 2005. Priveliștea care se așterne în fața ochilor este extraordinară. Dacă întorci ochii spre est privirea o să se lovească de munții care străjuiesc împrejurimile Los Angeles-ului, care se pierd în deșertul care duce spre statul vecin Nevada. Dacă întorci privirea spre vest o să vezi palmierii, plaja și drumul serpuitor de-a lungul coastei, care duce spre Malibu, de stâncile căruia se sparg valurile oceanului Pacific.
După o scurtă oprire în Seattle, având patru ore la dispoziție între doua avioane, și o fugă prin orașul și insula unde își are resedința, miliardarul Bill Gates, până nu de mult cel mai bogat om al planetei, am aterizat pe aeroportul din LA.
De la hainele de iarnă din Alaska, am aterizat la căldura și soarele din California, unde lumea era la plajă.


De la aeroport am inchiriat o masina, apoi am plecat spre Santa Barbara la gazda mea, Tudor .
In prima seara am plecat spre Beverly Hills unde urma să iau parte cu o amincă la o zi de naștere a unei românce. Înainte de a ajunge la petrecere am dat o tură prin Hollywood și Beverly Hills, poposind într-un final la Cafe Roma, locul unde avea loc evenimentul. După petrecere am plecat înspre Santa Barbara, rupt de oboseală, după aproape două nopti nedormite. Aveam cam o oră de condus, era trecut de ora 2 am. Cu greu am reușit să nu adorm la volan, din cauza oboselii reușind chiar să mă rătăcesc și să mai pierd încă o ora pe drum, ajungând pe la ora 4 dimineata la destinație. Ziua următoare, fiind duminică, am plecat în Santa Monica unde am întalnit alți prieteni , împreună cu care mi-am petrecut după amiaza pe plajă. Spre seara am poposit la promenada, o strada acesibilă doar pietonilor unde era muzică și lumea dansa de zor pe ritmuri latino-americane și columbiene. Am sfârșit seara pe una din terasele în aer liber, în adierea caldă a vântului de vară californian.
Ultima zi din aventura pe coasta de vest am petrecuto dimineața în downtown Disneyland, în Aneheim, la mică distanță de unde locuiam eu, iar restul după amiezii în compania lui Tudor. Acesta mi-a fost ghid pentru câteva ore bune, arătându-mi celebrele plaje Newport și Laguna Beach, locurile pe unde foarte multe vedete își au reședința.

După o plimbare pe la unul din cele mai faimoase mall-uri în aer liber din zona, Tudor m-a invitat să luam masa la restaurant. Pentru ca știa că îmi place arta culinara m-a dus la un restaurant mai aparte. Era vorba despre un local coreean cu autoservire, unde mâncarea era crudă urmând ca tu să ti-o prepari singur, după bunul plac, pe un mic cuptor care se afla amplasat la fiecare masă. Ne-am înfruptat așadar cu tot felu de mâncăruri de mare pe care le-am prăjit și pregătit cu sosuri și tot felul de mirodenii, care de care mai picante și mai gustoase. Pentru ca mancarea să alunece mai bine am udat friptura cu sake, o băutură tradițională chinezească, care este extrasă din orez, și este servită fierbinte.

Restul serii, chiar dacă aveam de gând să mai dorm câteva ore înainte de a pleca dimineața la 3 spre aeroport, n-am mai reușit din cauză că nu puteam sa pierd ocazia să acult poveștile "actoricești" povestite de Tudor, despre tumultoasa viață din lumea filmului, și-a vedetelor din Hollywood.

Am părăsit dimineața următoare însorita Californie, spunându-mi în gand "I'll be back...".



Comentarii

Anonim a spus…
Foarte frumos!
Ne-am amintit de calatoria noastra acum 5 ani acolo si de cea de acum o luna de zile.
Asteptam cateva fotografii.
Valy si Deima Cofaru
Marian Petruta a spus…
am postat un slide cu poze si filmul!