VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Prietenii din Texas

(Al & Mary's marriage )

Pe Al si Mary i-am cunoscut la Cluj acum vreo 12 ani. Venisera tocmai din Texas sa predea gratuit limba engleza. Atunci, printre studentii lor m-am numarat si eu. Pentru ca sa-i rasplatesc pentru efortul lor, imi amintesc ca i-am dus sa vada valea Somesului, undeva mai sus, la munte. Apoi seara i-am invitat la mine acasa la o ciorba de perisoare, si un gratar cu cartofi prajiti, facuti asa ca pe la noi cu mujdei. A trebuit neaparat sa mentionez partea cu mancarea, pentru ca aproape de fiecare daca cand vorbeam cu ei de vizita lor, isi aminteau de focul de lemne si mancarea gustoasa, pregatita atunci de mama.
Nu aveam de unde sa stiu ca peste nici doi ani urma sa le intorc vizita chiar acolo la ei in Texas. Aflat pentru prima data pe continetul american, acestia m-au invitat sa le fac si lor o vizita. Calatoria si timpul petrecut cu ei a fost unul care mi-a ramas adanc intiparit in minte.
Dallasul era un fel de vis, pentru ca vazusem ani la rand celebrul serial cu JR, Bobby si ceilalti din faimoasa familie Ewing.

Ospitalitatea lor a fost si ea peste masura asteptarilor. (Al&Mary 's weeding)
Anul acesta, ei au sarbatorit 60 de ani de casatorie.
N-am fost din pacate prezent la acest frumos eveniment. I-am vizitat insa in Noiembrie anul trecut dupa o perioada de aproape 10 ani.
Mi-am propus ca impreuna cu acelasi prieten cu care-i vizitam in 1998, sa le mai facem din nou o vizita inainte ca vreunul din ei sa dispara, datorita varstei mai inaintate. (photo: Al & Mary 2008)
Ne-am bucurat sa ne revedem, si am gasit acelasi spirit tineresc si activ din partea lor. Vrand, nevrand insa trecerea anilor si-a lasat amprenta si asupra lor dar si a noastra. Am stat mai mult de vorba cu ei, in special cu Al care ne-a impartasit din bogata sa experienta personala de viata.

La aceasta frumoasa aniversare l-am intrebat pe Al care este secretul longevitati unei astfel de casnicii.

"Your question was a good one. I'm not sure of everything that went into our long life together, but here are the main points.
While we were dating and talking about marriage we both agreed that we would never talk about divorce. With that promise to each other we went ahead and married. We were very young. She was 19 and I was 18.
We also lived up to to the marriage vows we made to stay together..."in sickness and in health, for richer or poorer, in prosperity and adversity..."

It takes commitment to your promises, great patience on the part of both parties because you both married an imperfect person.

And the overriding principle that love "believes all things, hopes all things, endures all things, love never fails" I Corinthians 13:7&8.
"
Comentariile cred sunt de prisos, viata lor fiind un exemplu care sta drept marturie a celor afirmate mai sus.
Revenind insa la calatoria in Texas, primul lucru care probabil o sa-l sesizati la texani este accentul lor de sudisti, care mie personal imi place foarte mult sa-l aud, in special in cantecele lor traditionale. Pe langa intinderile foarte mari care exista in Texas am mai invatat un lucru: multi texani nu sunt doar cowboy, ci si piloti. In zona unde am fost noi cel putin, acestia aveau aproape la fiecare casa si cate unul sau doua avioane. Unul dintre vecini chiar ne-a invitat sa-i admiram avionul si ne-a oferit o lectie despre cum se piloteaza.

Comentarii