La cumparaturi fara voie

Azi am fost la cumparaturi prin Texas mai precis nu departe de Rio Grande City aproape pe granita cu Mexicul. Cateva cumparaturi pe la Walmart si la inca cateva magazine...
Stati linistiti ca n-am luat-o razna, n-am mers eu pana in Texas sa fac cumparaturi la Walmart. Nici macar n-am iesit din Chicago sau Illinois. Am primit insa un mesaj in aceasta dupa-amiaza de la Discover card, de la departamentul de fraude in care imi spuneau ca mi-au blocat cardul si sa-i sun sa le confirm daca am facut acele tranzactii. I-am sunat si le-am confirmat ca n-am facut nici o tranzactie si le-am spus sa stopeze cardul pana ajung acasa. Problema era insa ca acel card de pe care se facuse tranzactiile, il lasasem dimineata acasa si prima reactie a fost ca sigur cineva a spart casa si mi-a furat cardul. Fiind prin oras am plecat val vartej spre casa incercand sa ma gandesc ce alte lucruri au mai putut fura din casa. Vara trecuta am mai avut o patanie similara, fiind nevoit sa chem politia si pe cei de la investigatii, care au inceput sa ia amprente prin casa , ca sa constat ca totul fusese o gluma proasta a unui prieten. De data aceasta insa acest prieten plecase cu sotia definitiv in Romania si sigur nu era el, sa mai imi mai faca farse.
Totodata, la momentul respectiv nu stiam ca tranzactiile, in valoare de cateva sute de dolari, erau facute din Texas. Ma gandeam la cele mai proaste variante ce s-ar putea sa ma astepte acasa, mai ales ca stiam ca doar cu o seara inainte cardul il lasasem pe masa. Am ajuns acasa si spre bucuria mea nici un geam spart, nici o usa deschisa, toate erau la locurile lor, inclusiv cardul. Am pus mana pe telefon si i-am sunat din nou pe cei de la Discover Card, ca nu imi explicam cum cineva imi folosise cardul, iar el nu disparuse nicairea. Singurele informatii pe care am reusit sa le aflu au fost sumele, magazinele unde s-a facut tranzactia si locatia. Au anulat complet cardul mi-au spus ca nu sunt responsabil de tranzactiile respective, ca imi vor trimite un nou card si ca urmeaza ca departamentul de fraude sa investigheze situatia, urmand sa ma contacteze daca va fi nevoie.
Acum astept cu nerabdare sa aflu si alte detalii despre cum au reusit respectivii sa fure datele de pe credit card.
Pentru ca v-am facut probabil curiosi cu farsa de care aminteam mai devreme, am sa va povestesc pe scurt cum s-a intamplat.
M-a intorceam intr-o zi spre casa si unul din prietenii cu care locuiesc ma suna sa ma intrebe daca am inchis usa si geamurile cand am plecat dimineata de acasa. I-am spus ca da, iar el imi spune ca are impresia ca cineva a intrat in casa, deoarece geamul de la bucatarie era deschis si lucrurile aruncate prin casa. Urcand la etaj imi da o veste si mai proasta, unitatile centrale de la trei calculatoare erau disparute si prin camere, la fel, lucrurile ravasite. Ajungand acasa am constatat ca mai lipseau si cateva aparate foto digitale. Ce era insa dubios era faptul ca nu luasera si alte cateva lucruri de valoare aflate la vedere. Mi-am zis in minte ca probabil respectivii erau pasionati rau de tot doar de electronice. Am sunat la politie si in scurt timp au aparut doua masini. Imediat au inceput baietii sa ne ia informatiile, sa ne puna intrebari, etc....
Unul dintre politisti specializati pe astfel de cazuri a inceput sa isi puna manusile, sa isi desfaca geanta si sa inceapa sa caute amprente si alte astfel de detalii, care puteau duce la prinderea faptasilor. Dupa cam 15-20 de minute primesc un telefon de la un prieten care ma astepta sa mergem la tenis. Ii spun ca nu pot ca eram cu politia si ii spun ce am patit. Dupa cateva secude imi zice asa sec la telefon, "vezi ca-s acolo intr-un dulap la spalatorie"....... Inchid telefonul si merg sa caut. Acolo erau, in dulap. Ies afara, imi iau inima in dinti si le zic politistilor sa se opreasca din munca ca tocmai le-am gasit. Se intorc politisti spre mine si fac o fata......
"Da, un prieten m-a sunat si tocmai mi-a spus ca unde le-a pus, a vrut sa faca o gluma" le zic eu. Unul dintre politisti imi zice sa-i transmit prietenului respectiv ca in mod normal puteau sa ne dea o amenda frumusica pentru astfel de alarme false. Celalalt, care isi strangea ustensilele, dezamagit ca tocmai gasise niste amprente foarte bune si urma sa le recolteze de pe geramul de la bucatarie, ne-a intreabat in gluma daca e bine facut cel care ne-a facut farsa. Adica daca i-am putea da o bataie buna....."dar nu la mine in district, il luati in alta parte" imi zice zambind. Imi cer scuze politistilor si le multumesc de interventie.....
Cum intrase insa amicul nostru in casa?! Simplu. Acesta locuise inainte acolo cu sotia si venisera sa isi ia cateva lucruri. Si ce s-a gandit?! Sa nu stea degeaba daca tot nu e nimeni acasa, sa ne faca si noua o surpriza, asa ca a dezmontat calculatoarele, le-a ascuns, apoi a ravasit cateva lucruri prin casa, a deschis putin un geam de la bucatarie, a mai ravasit cateva lucruri si pe acolo sa para cat mai reala spargerea, si-a plecat. El spera ca noi il vom suna sa-i zicem ce sa intamplat, ne lasa sa tragem o spaima, si pe urma ne spunea unde le-a pus. Noi insa am sunat direct la Politie.

Comentarii

Anonim a spus…
faina farsa..cred ca-i trageam vreo doua injuraturi...deh, romanca, nu?