Peripetii de la forumul presei din Chicago


 Cand eram mic si mai venea cate unul de prin America si ne spunea tot felul de povesti si intamplari incredibile aveam asa un fel de dubiu, cum de in America se intampla atatea povesti  si lucruri inedite?! Traind aici in SUA am experimentat de-a lungul timpului tot felul de astfel de intamplari, care daca n-as fi fost martor la ele as fi avut semne mari de intrebare asupra veridicitatii lor. O astfel de intamplare a avut loc cu ocazia forumului presei care a avut loc de curand aici in Chicago.
Forumul presei romanesti de la Chicago nu a fost lipsit de peripetii mai mult au mai putin placute. Prima si cea mai neplacuta surpriza a fost amanarea targului de turism ARTTS, datorita anularii zbourilor dinspre Europa cauzate de vulcanul din Islanda. Cu toate astea jurnalistii romani de la Atlantic la Pacific au tinut totusi sa fie prezenti in Windy City.  In prima zi la Chicago, in asteptarea celorlalti jurnalisti, am facut o vizita prin centrul orasului si un tur cu vaporasul pe raul Chicago, unde cei prezenti au putut admira grandioasa arhitectura a metropolei.
Dupa acest tur al orasului a urmat o scurta oprire in Grant Park la Buckingham Fountain. La intoarcere, in timp ce ne apropiam de microbusul parcat pe strada, o masina a Politiei Chicago, s-a oprit langa noi. O doamna politista s-a dat jos din masina si  ne-a intreabat daca este masina noastra. I-am raspuns ca DA. Eram putin surprinsi pentru ca  parcasem legal, platisem pentru parcare si totul parea in regula. Politista ne intreaba apoi daca suntem romani si daca vorbim romaneste?! I-am raspuns din nou afirmativ. Ne-am linistit cand ne-a spus ca are nevoie de ajutorul nostru. O alta patrula de politie gasise pe strada o femeie in varsta care aparent se pierduse prin Chicago, nu vorbea engleza si banuiau ca vorbeste romaneste. I-am spus ca ii ajutam cu mare placere. Politista a anuntat prin statie ca a intalnit un grup de jurnalisti romani si a cerut sa o aduca pe femeie la noi. In timp ce asteptam si-au mai facut aparitia cativa politisti pe biciclete care nestiind despre ce este vorba, la anuntul facut prin statie, au venit sa se asigure ca totul este in ordine. Dupa ce am asteptat aproximativ vreo 5-10 minute o alta patrula de politie a sosit cu respectiva doamna care era destul de in varsta. Aceasta avea probabil peste 70 de ani.  Am intrat in vorba cu dansa si intr-adevar era romanca. S-a bucurat enorm de mult sa poata vorbi cu noi si ne-a povestit  ce se intamplase. Dansa aflase despre targul romanesc care trebuia sa inceapa in acea zi la Navy Pierr si dorind sa mai intalneasca alti romani a mers si ea acolo. Ajungand la destinatie bineinteles ca nu a gasit nici un targ sau urma de roman vorbind romaneste. Datorita varstei cineva a vazut-o cam pierduta pe strada si incercand sa o ajute, vazand ca nu vorbea engleza,  a anuntat politia. Acestia au venit si-au luat-o dar nu stiau unde sa o duca. Pentru ca nu puteau comunica cu ea au anuntat prin statie sa vada daca cineva din politie vorbeste romaneste. Intre timp una dintre masinile politiei care facea turul prin zona parcului a vazut microbusul  nostru care era parcat pe strada si care avea  inscriptionat pe el numele ziarului  Romanian Tribune, motiv pentru care s-a oprit sa ne ceara ajutorul. 
Vorbind cu doamna  am putut afla unde locuieste si am dat politiei adresa  dansei, iar acestia foarte amabili s-au oferit sa o duca acasa. Femeia era vadit slabita si pierduta pentru ca dupa ce i-am spus ca va fi dusa acasa era ingrijorata de faptul ca poate nu va avea destui bani sa plateasca pentru transport. Am linistit-o spunandu-i ca nu va trebui sa plateasca nimic politiei ca o duce acasa.  Dupa ce a primit un ziar romanesc femeia foarte incantata ne-a multumit si a plecat fericita ca a reusit totusi sa vorbeasca cu niste romani. 
Am plecat apoi si noi.  Pe drum ne minunam de aceasta intamplare care parea de-a dreptul incredibila, si care culmea ni se intampla chiar noua unor jurnalisti. Ce subiect mai bun de presa decat o astfel de  intamplare, traita pe viu, nu-i asa? Probabil ca daca n-am fi fost noua jurnalisti romani la un loc si n-am fi avut aparatul foto cu noi sa facem poze, povestea ar fi parut destul de greu de crezut pentru cititori.
Povestea pare mai degraba una "vanatoreasca": nou jurnalisti  veniti sa participe la un forum al presei si la un targ de turism care nu a mai avut loc, in timp ce se plimbau prin Chicago politia le cere ajutorul pentru a comunica cu o romanca, care culmea se ratacise dupa ce vrut sa participe la targul romanesc; cu toate ca s-a ratacit a fost ajutata si "salvata" tot de romani  care culmea o parte din ei erau si parte din organizatorii targului.



 






Comentarii

iulian a spus…
Interesanta peripetie .Ce bine cand totul se termina cu bine.
Valy si Deima COFARU a spus…
Felicitari !