marți, 26 august 2014

Antenele lui Voiculescu au platit o chirie derizorie unei compani de stat falimentare

Nu degeaba sunt cei de la Antena 3, in frunte cu directorul postului Mihai Gadea, ca pe jar, ba chiar au ajuns in culmea delirului, de cand  seful lor, Dan Voiculescu, a fost condamnat la 10 ani de inchisoare, iar pe cladirile lor urmeaza sa fie pus sechestru. O serie de dezvaluiri arata ca televiziunile mogulului Dan Voiculescu plateau sume ridicol de mici pentru spatiile inchiriate de la stat, asta in timp ce pentru cele pe care le au in proprietate au platit, la cumparare, sume mult subevaluate.
Jurnalistul Stelian Negrea face o serie de dezvaluiri legat de modul in care Antena1 SA a platit sume derizorii pentru inchirierea unui spatiu de la o companie de stat falimentara.
Acestia platesc din 2002, o chirie lunara pentru cinematograful “Excelsior”, ce echivaleaza cu  mai putin de un minut de publicitate. In acea locatie sunt filmate emisiuni precum “Acces Direct” cu Simona Gheorge  si “Sinteza Zilei” cu Mihai Gadea. 

Contractele de inchiriere  semnate se pare fara licitatie.

Iata ce dezvaluiri, insotite de documente, face jurnalistul Negrea "Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor “Romaniafilm” – Filiala de Exploatare a Filmelor Bucuresti si Antena 1 SA incheie pe 15.10.2002, fara sa fi fost organizata o licitatie, contractul de inchiriere nr. 139 al carui obiect de activitate era folosirea temporara, de catre televiziunea detinuta oficial in acte de Voiculescu Dan, “a cinematografului Excelsior si spatiile anexe, situate in Bucuresti, b-dul Ion Mihalache nr. 174, sector 1”. Contractul fusese semnat pe 3 ani de zile iar conform articolului IV “locatarul (n.r. Antena 1) va plati locatorului (n.r. RADEF) o chirie cu echivalentul in lei a 650 USD/luna, stabilita la cursul oficial al BNR din ziua emiterii facturii proforma, suma la care se adauga TVA”.
Conform aceluiasi contract, “pentru primele 3 luni in perioada amenajarii (15.10.2002-15.01.2003) chiria va fi de 50%, respective echivalentul in lei a 325 USD/luna”. Printre alte clauze Antena 1 se obliga sa realizeze unele reparatii la cinematograful Excelsior fara sa fie specificate care sunt acestea si cuantumul valoric, sa plateasca utilitatile, sa obtina avizele necesare precum si autorizatiile pentru amenajare si functionare, sa preia cei 4 angajati ai cinematografului si sa-i angajeze cu carte de munca pentru o perioada de minim 6 luni de la semnarea contractului."


Contractul se pare ca a fost  semnat din partea RADEF de directorul Ion Moraru iar din partea Antena 1 SA de catre Sabin Cutas, fost senator al Partidului Conservator in perioada 2004-2008. Partidul Conservator a fost fondat de catre nimeni altul decat Dan Voiculescu.


Dupa expirarea contractului initial, RADEF si Antena 1 a semneat un nou contract pe cinci ani, , de aceasta data chiria  fiind modificata, de la 650 de USD/luna la 650 Euro/luna.  
Din contract rezulta ca el a fost semnat de catre directorul general RADEF, Mihail Tintea, si directorul general SC Antena1 SA, Camelia Voiculescu, una din fiice lui Dan Voiculescu.
In contracte,  nu este specificata suprafata totala a spatiului inchiriat, unde doar sala cinematografului ar avea 1790 de metri patrati, fara a lua in calcul si celelalte anexe, afirma jurnalistul Stelian Negrea.
In conditiile in care un metru patrat in sectorul 1 din Bucuresti (care este cel mai scump) poate sa coste si 20-30 de euro, daca facem un calcul simplu vedem ca un spatiu precum cel inchiriat de televiziunea lui Voiculescu ar fi trebuit sa coste zeci de mii de euro pe luna. 




Jurnalistul mai afirma ca, citand parerea specialistilor de pe piata de publicitate, emisiunile Simonei Gheorghe si Mihai Gadea, pot sa incaseze din reclama, conform audientei si ratingului pe care il fac, intre 600 si 1350 de euro pe minut. Asadar, justitiarul director Mihai Gadea poate plati chiria la stat cu banii facuti intr-un minut sau chiar mai putin de publicitate, asta in timp ce Regia Autonoma a Distributiei si Exploatarii Filmelor  a concediat din 2001 pana acum peste 1000 de angajati, ajungand in prezent la circa 200.  Datoriile aceleasi institutii catre bugetul de stat, in 2014, se ridicau la 1,4 milioane de lei, iar  datoriile totale la 10,2 milioane de lei, concluzioneaza jurnalistul.

Niciun comentariu: