VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Infractiuni prin internet

Ati castigat la loteria din Marea Britanie milioane de dolari; a decedat intr-un accident aviatic un miliardar si au ramas milioane de dolari intr-un cont in Africa pe care dumneavoastra puteti sa-i mosteniti, sunt doar cateva din variantele de e-mailuri care circula pe internet si care probabil ca au ajuns si in casuta dumneavoastra de mesaje.
Nu va bucurati pentru ca nu o sa mosteniti nimic, dimpotriva s-ar putea sa pierdeti.
Oameni legi, care investigheaza astfel de cazuri, care au atins proportii epidemice pe internet, le numesc 419 nigerian scams pentru ca majoritatea provin sau au legatura directa cu Nigeria. Infractori din aceasta tara au facut un adevarat obicei in a trimite astfel de mesaje pe internet in special americanilor, care nu de putine ori cad victima unor astfel de inselatori. Numarul 419 este un nume de cod dat acestui tip de inselatori de catre autoritatile nigeriene, care incearca insa fara mare succes sa stopeze aceste infractiuni pe internet.
La sfarsitul anului trecut am primit si eu un astfel de email care imi propunea un loc de munca. Un domn pe nume dr. David Carr declara ca lucreaza pentru organizatia internationala "Save the Childrens" din Marea Britanie si ca ar avea nevoie sa-l ajut cu niste tranzactii financiare.
Din start mi s-a parut ciudat cum cineva care nu ma cunoastea imi propunea tranzactii cu bani.
Primul lucru care l-am facut am intrat pe situl celor de la Salvati copii din Marea Britanie, site pe care chiar respectivul l-a atasat la sfarsitul mesajului in speranta probabil ca o sa para mai credibil si nimeni nu o sa-l verifice. Am trimis emailul primit la organizatia din Londra si i-am intrebat daca persoana respectiva lucreaza pentru ei. Am primit un raspuns rapid, in care bineinteles mi se spunea ca persoana respectiva nu lucreaza si nu are de a face cu ei si m-au rugat sa-i tin la curent cu ce se intampla. Curios cum sunt din fire le-am spus ca o sa continui jocul cu individul respectiv sa vad cat de departe va merge, pentru ca eram sigur ca la un moment dat o sa imi ceara bani.
De obicei aceste tipuri de inselatori care promit o imbogatire rapida, incep pe un ton extrem de politicos, prin a-ti promite ca milioanele de dolari o sa fie ale tale, dar va trebui sa platesti anumite sume de bani, de obicei cateva mii de dolari, aparent nesemnificative la cate milioane de dolari urmeaza sa primesti. Sumele cerute, spunand ei, fiind necesare pentru a plati avocatii care se ocupa de formalitatile de tranzactionare a banilor.
In cazul meu insa s-a proceda altfel, se pare ca schimbasera putin metoda de a actiona.
Acest individ imi cerea sa-i trimit numele meu, adresa si un numar de telefon pentru a-mi expedia prin posta un cec in valoare de 10,000 de dolari. Eu trebuia sa retin 10% din bani si restul trebuia sa-i trimit ulterior la niste adrese pe care el urma sa mi le spuna, bani urmand sa fie "folositi'" pentru copii nevoiasi din Africa.
Am ramas uimit cand intre Craciun si Anul Nou am primit un plic trimis prin UPS. O persoana din Dallas,Texas pe nume Clair Allison imi trimitea un cec in valoare de 10,000 de dolari. M-am uitat la cec l-am intors pe toate partile si parea cat se poate de real. Am sunat la banca si mi s-a confirmat existenta si validitatea contului. In urma unor investigatii am aflat insa ca adresa si numele persoanei care mi le timisese din Dallas erau inexistente.
Zece mii de dolari ...hmmm... mi-am zis in mintea mea, trecuse deja Craciunul dar se parea ca Santa se gandise si la mine.
Am trecut insa rapid peste gandul ca a venit la mine Santa cu un cec asa de gras, si m-am uitat sa vad cui ii apartinea cecul. Cecul era de la Chase Bank si apartinea companiei Northrop Grumman Mission System din Fairfax, Virginia. Am intrat pe internet am facut putina investigatie si am aflat, ca firma respectiva era o companie care producea sisteme de ghidare pentru rachete, cat si alte sisteme militare si de comanda pentru departamentul de Aparare al Statelor Unite.
Am gasit un numar de contact si i-am sunat. Pentru ca era insa in perioada sarbatotilor n-am reusit sa vorbesc cu cine trebuia si le-am lasat doar datele mele de contact. Am sunat pe urma la biroul local al FBI-ului din Chicago si le-am raportat incidentul. Din pacate agentul FBI a luat informatiile pe care le aveam, dar nu a facut decat sa constate cele spuse de mine si sa-mi spuna ca stiau de astfel de incidente dar ca va trebui sa se ajunga la o suma destul de impresionanta, mai precis un milion de dolari, pentru ca ei sa inceapa investigatiile. ....(.!?!?!? )
Pentru ca eu nu eram in nici un fel afectat de aceasta inselatorie, n-am mai intreprins nici o actiune. Dupa cateva zile insa m-au contactat cei de la compania din Virginia si m-au intrebat daca am depus si incasat cecul respectiv. Le-am spus ca il mai am si nu l-am incasat pentru ca stiam ca era o inselatorie. Mi-au spus insa ca ma intrebasera deoarece cineva deja incasase un cec in valoare de 10,000 de dolari.
Le-am dat si lor toate datele si informatiile pe care le aveam si le-am trimis corespondenta pe care am avut-o cu individul respectiv pe internet. Mi-au multumit pentru ajutor si de atunci n-am mai avut nici o veste de la ei.
Intr-un final am incercat sa ma pun in pielea si mintea celor care au initiat aceasta inselatorie sa vad daca o astfel de incercare de a incasa cei 10,000 de dolari ar fi avut sansa de izbanda si cine era adevaratul pagubas. Daca intr-o prima etapa cecul depus in banca, imi aducea o mie de dolari, asa cum era intelegerea, iar cei noua mii mergeau mai departe la adresele din Nigeria, el facea o afacere profitabila. Intr-un final insa cel care pierdea eram eu, deoarece banii trimisi in Nigeria probabil ca erau greu daca nu cumva imposibil de recuperat, pentru ca erau trimisi prin Western Union la diferite persoane. Eu insa cu siguranta ca deponent al cecului in contul personal, eram foarte usor de gasit si tras la raspundere, pentru a plati inapoi "oalele sparte", adica cei zece mii de dolari companiei din Virginia.
Daca primiti astfel de emailuri si nu stiti ce sa faceti raspunsul este urmatorul: il trimiteti la urmatoarea adresa http://us.f501.mail.yahoo.com/ym/Compose?To=spam@uce.gov sau http://www.ic3.gov/ ori in cel mai rau caz il stergeti si nu-l bagati in seama pentru ca este o mare inselatorie.

Comentarii