VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Senatorul Lauzen infirma acuzatiile aduse consulului roman la Chicago













"The more I learn about my Romanian heritage the more precious it is to me" Chris Lauzen



Marian Petruta: Domnule senator, au existat anumite acuzatii la adresa consulului roman, domnul George Predescu, cu privire la implicarea in organizarea si stragere de fonduri pentru campania dumneavoastra, ce puteti sa ne spuneti despre acest lucru?

Sunt patru lucruri care doresc sa le mentionez :
1. George Predescu este un om extraordinar
2. Este un reprezentant al poporului prin functia pe care o indeplineste cu demnitate. N-am sa uit niciodata cat voi trai si ma va tine memoria, ziua cand a venit in Springfield, sa vorbeasca in senatul statului Illinois, in numele poporului roman. Cand George Predescu a inceput sa spuna, chiar de la inceputul discursului, ca sunt 1800 de fii si fiice ale Romaniei inrolati in razboiul contra terorismului, umar la umar cu fii si fice din armata americana, in sala s-a facut o liniste profunda. Din acel moment toata lumea a inceput sa-l asculte cu atentie realizand ca suntem manati de acelasi spirit si curaj de a sta pentru ceea ce este drept. Prin acel discurs a facut o treaba extraordinara, reusind sa construiasca punti de legatura intre Romania si America.
3. George Predescu este un om foarte inteligent si am o admiratie extraordinara pentru el. Orice sfat pe care mi-l da este unul personal , ca si intre prieteni, la nivel individual, la initiativa si cererea mea, si nu ca venind la propunerea lui sau a guvernului roman.
4. Sunt foarte recunoscator, oamenilor de afaceri romano-americani, care au venit la acea strangere de fonduri, organizata de Virgil Tiran si Florin Campeanu. Am fost incantat sa le cunosc familiile, si o mare parte din timpul acelei intalniri, a fost aceea a unor oameni care impartasesc aceleasi origini.Cred ca cei care au facut anumite remarci sau afirmatii legate de aceasta strangere de fonduri, au incercat doar sa creeze o problema acolo unde de fapt ea nu exista.Doresc sa mentionez de asemenea faptul ca George Predescu, chiar daca a fost prezent, nu a facut nici un fel de contributie financiara. El a participat doar in calitate de invitat si prieten al meu, si sper ca nu a fost un lucru nepotrivit. Sunt incantat de prietenia lui si de exemplul pozitiv pe care il ofera.In ceea ce ma priveste, in mintea mea, imi este foarte clar si limpede ca George nu actioneaza ca un reprezentanta al guvernului roman atunci cand il invit la un astfel de eveniment. Faptul ca este consul cred ca nu-l descalifica in a fi prezent, ca si prieten, la o astfel de intalnire.

O sa candidati anul viitor pentru functia de congressman, si banuiesc ca veti incerca sa primiti si voturile din comunitatea romaneasca. Ce mesaj doriti sa le transmiteti romanilor, pentru ca acestia sa va voteze?

Scopurile nostre comune ca americani, cu origini romanesti, sunt pacea si prosperitatea. Acestea se pot realiza prin crearea de punti de legatura intre oameni din Romania si cei din statul Illinois, prin schimburi culturale si comerciale. Acum cativa ani am fost invitat de catre camera de Comert a Romaniei sa tin o conferinta pe teme de energie si mi-am zis ca nu pot sa pierd o astfel de ocazie. Caldura si generozitatea cu care am fost primit m-au facut sa revin in Romania. Impreuna cu o parte din familie si un prieten, am considerat ca este o investitie foarte buna ca din banii proprii sa facem un tur al Romaniei, si a locului de unde mi s-a spus ca provin strabunicii mei. Cand am ajuns in satul Istrau, din Satul Mare, de unde proveneau strabunici mei, am ramas profun impresionat de caldura cu care am fost primiti. Oameni de acolo ne-au dus la mormantul strabunicilor mei, au tinut o slujba de pomenire si rugaciune in cinstea lor, cu acel colac si lumanare alba la mijloc, lucru care m-a marcat profund. M-au lasat apoi sa imi pun semnatura in Biblia din biserica satului, iar apoi am fost invitati la o masa festiva unde s-a servit supa de gaina, carnati si sarmale, care de altfel sunt favoritele mele. Ospitalitatea cu care m-au primit, cat si respectul pentru tara din care bunici mei provin, m-a determina sa creez punti de legatura intre cele doua popoare.
Un alt lucru important este solutionarea problemelor legate de vizele pentru romanii care doresc sa calatoreasca in USA. Eu cred ca atata timp cat tarile care sunt aliate Statelor Unite, isi risca fii sau ficele, si isi dau viata in razboiul impotriva terorismului, in zone de lupta precum Irak sau Afganistan, acestea ar trebui sa aibe cel putin aceleasi drepturi la acordarea vizelor, ca si tarile care nu participa in razboi, dar care primesc aceste vize.
Eu cred ca aliatii Statelor Unite ar trebui sa poata circula mult mai usor pe continentul American.

Cand ati intrat in contact direct cu oameni si comunitatea romaneasca de aici din America?

Cred ca de cand m-am nascut. Cand bunici mei m-a luau si m-a tineau in brate, eram tinut de oameni care s-au nascut in Romania, deci chiar de la nastere. Primele amintiri care mi-au ramas in minte de cand eram mic, sunt din perioada Pastelui si Craciunului, cand parinti ne imbracau frumos si mergem pe la casele rudelor. Este o pierdere foarte mare pentru mine ca nu vorbesc romaneste, dar inca imi amintesc de colinzile de Craciun pe care de mic tata mi le spunea. Imi amintesc de liturgiile la care eram dus, la biserica Sf. Mihail, din Aurora, care are o vechime de peste 100 de ani. In perioada adolescentei si dupa am fost preocupat mai mult cu formarea unei cariere profesionale, si m-am indepartat de lucrurile care de fapt sunt mult mai importante in viata. George Predescu este cel care m-a facut sa redescoper insa aceste valori romanesti. El a fost cel care a auzit ca exista cineva care are radacini 100% romanesti, si a investit timp sa vina in Springfield sa ma intalneasca, astfel ne-am cunoscut, mi-a placut imediat felul lui de a fi si am deveniti amici.

Care a fost motivul pentru care ati decis sa candidati la functia de congressman?

Sunt un functia de senator de peste 15 ani, iar cand congressmanul Danny Hastert si-a anuntat pensionarea acum cateva saptamani, am considerat ca este timpul sa candidez pentru aceasta functie, deoarece consider ca daca nu o fac eu o va face altcineva si vor lua ei decizii in locul meu. Daca doresc ca unele lucruri sa se schimbe , stiu ca trebuie sa ma implic personal in schimbarea lor. Totdeauna prioritatile mele au fost credinta, familia si roadele libertati, care sunt pace si prosperitatea. Daca cineva este interesat sa se implice in aceasta campanie sau sa afle mai multe despre ce dorim sa facem impreuna, pot sa intre pe pagina noastra de net: http://www.lauzen2008.com/ .

Razboiul din Irak este o problema foarte actuala si controversata, care este punctul dumneavoastra de vedere in ceea ce priveste acest razboi?

In momentul de fata la fel ca si majoritatea americanilor, nu am un raspuns clar si sigur la aceasta problema. Exista insa cateva lucruri de care insa sunt sigur:Acesti oameni care iau decizii pentru noi si familiile noastre trebuiesc sa li se acorde tot sprijinul necesar in a obtine succesul. Fiul nostru cel mare, nu de mult a absolvit cu merite deosebite Duke University si cu o zi inainte de absolvire a fost inrolat ca si locotenent in Marina Americana.


Asadar puteti sa vorbiti din perspectiva unui tata care are un fiu, care este inrolat sa isi serveasca tara!?

Da. Atat eu cat si sotia suntem ingrijorati de viata lui, la fel de mult ca si celelalte 160 mii de familii, ale celorlalti soldati inrolati, dar totodata suntem foarte mandri de fiul noastru ca a luat aceasta decizie de a se inrola. Suntem in razboi cu niste barbari. Faptul ca acesti oameni isi pun copii sa isi infasoare o bomba in jurul lor si apoi sa-i trimita sa ucida alti oameni nevinovati , si sa o faca in numele religiei, este un adevarat barbarism. Daca unii americani nu doresc sa dea pieptul cu aceasta amenintare si prefera sa schimbe canalul la televizor crezand ca problema o sa dispara, se inseala. In ceea ce priveste o posibila negociere cu acesti oameni care iti spun direct ca vor sa te ucida, nu prea ai ce sa negociezi cu ei.

Ce le raspundeti celor care spun ca America n-ar fi trebuit sa se implice de la inceput in acest razboi .

In ceea ce priveste Afganistanul cred ca putem fi de acord asupra motivului pentru care i-am atacat. In privinta Irakului si a lui Saddam Hussein, acesta a demonstrat prin actiunile si deciziile pe care le lua el insusi, ca era o personificare a unei "arme de distrugere in masa".
Cred ca am castigat conflictul militar in momentul in care a fost dat jos de la putere, judecat si condamnat. In ceea ce priveste mentinerea in continuare a trupelor noastre acolo pentru reconstructia Irakului, am niste sentimente mixe, deoarece consider ca putem sa ne folosim acesti tineri sa construim America. Stiu ca nu vom fi acolo la nesfarsit, armata americana nu este una imperialista cu intentia de a cucerii teritorii si de a sta acolo. Sustin deciziile generalului Petraeus de a aduce acasa 30 mii de soldati, stiu cat de complex acest proces este. Un alt lucru de catre va trebui sa avem grija este ca atunci cand acesti soldati se intorc acasa, sa avem grija de ei. Fie ca sunt raniti fizic sau doar psihic, vor fi cu toti raniti, si va trebui sa le oferim cea mai buna ingrijire posibila. Nu sunt expert in strategii militare insa stiu ca atunci cand acesti soldati revin acasa le datoram respectul si ingrijirea cuvenita.

Considerati ca America ar trebui sa fie politistul care sa patruleze globul ?

NU, nu cred acest lucru. Este o mentalitate si un lucru periculos pentru poporul american.
Cel de al treilea fiu al nostru care studeaza in California, este si el inrolat ca rezervist in Academia Navala Americana si stiu ca trebuie sa fim pregatiti cu cei mai bravi si compeneti fii si fice pentru a deveni soldati, dar este mult mai bine pentru noi sa-i trimitem ca si atleti, sa facem schimburi culturale, educationale pentru a ne face prieteni, mai degraba decat sa provocam razboaie. Acest lucru insa nu este totdeauna posibil, daca unii doresc sa ucida oameni nevinovati, atunci cred ca trebuie sa stam uniti, ca o comunitate globala, impreuna cu tari precum Romania sau din alte tari, care sustin ordinea si pacea. Uneori n-ai incotro si trebui sa lupti.

Credeti ca este posibil ca America sa atace Iranul?

Nu stiu exact, insa este posibil. Stiu ca exista destul de multe evidente care confirma faptul ca Iranul trimite armament si oameni care sa ucida soldati romani sau americani aflati in Irak. Pentru un om ca si presedintele Ahmadinejad, care exclude ideea Holocaustului, care doreste stergerea de pe harta a Israelului, ideea de a avea arme nucleare, este una nebuneasca. Intr-un fel sunt multumit ca o sa candidez doar pentru functia de congresman si nu pentru functia suprema in stat.
Este foarte interesant, conform constitutiei Statelotr Unite, puterea de decizie de a merge la razboi este data congresului, oamenilor din ramura executiva, deci si din aceasta ipostaza o sa am o mare raspundere. Eu cred ca parintii fondatori ai constitutiei, au dat aceasta putere in mod deliberat, pentru ca nu o singura persoana, cea a presedintelui, sa ia decizia de a intra in razboi. Daca oameni de rand sunt cei care merg sa moara in lupta, tot ei trebuie sa aiba puterea de decizie de a merge la razboi, si voi lupta ca acest lucru sa nu se schimbe. Ideea de a vota rezolutii care sa dea aceasta putere presedintelui, de a declara razboi, trebuie sa fie o decizie unitara.

Cu alte cuvinte pentru cei care acuza pe presedintele George W. Bush ar trebui sa stie ca de fapt congresul este cel care ii confera aceasta putere de decizie de a declansa un razboi, nu?!

Atat in Vietnam cati si acum in Irak au existat niste tensiuni constitutionale, si trebuie sa avem suportul cetatenilor.
In privinta Irakului, congresul si-a oferit suportul, au fost voturi care s-au primit si care au dat puterea decizionala presedintelui de a declara razboi. Acesta a fost cred lucrul care de altfel l-a facut pe John Kerry, sa piarda functia de presedinte la ultimele alegeri, in competitia cu G.W. Bush, pentru ca a votat pentru si pe urma impotriva, deciziei de a merge la razboi.

Va multumesc pentru timpul acordat si lucrurile pe care ni le-ati spus, care speram ca vor fi de folos comunitati romanesti de aici din Illinois, care au sansa sa voteze un viitor congresman cu origini 100% romanesti.

Cu cat aflu mai multe lucruri despre originile mele ca si roman, cu atat ele devin mai pretioase pentru mine. Astept ca si in continuare sa lucrez impreuna cu comunitatea romaneasca din Illinois.

Va multumesc





Comentarii