VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Cancer on $5 a day

După ce l-am ascultat pe Robert Schimmel intr-un interviu la postul public de radio din Chicago am decis să-i citesc și eu cartea Cancer cu doar 5 dolari pe zi, povestea unui suprviețuitor de cancer. Schimmel este un comic american care în anul 2000, când tocmai semnase un contract foarte important pentru un serial TV la HBO, este diagnosticat cu cancer. Timp de șase luni acesta urmează tratamentul de chemoterapie.
Așa cum scrie in prefața cărții "când Robert Schimmel a fost diagnosticat cu cancer, s-a regăsit pe el insuși. Mai mult decât atât a venit față în față cu sufletul său. A realizat că toate lucrurile după care a alergat în viață până în acel moment au fost doar lucruri trecătoare, materiale. Lucruri care au simbolizat succesul și statutul său. Atunci a realizat că acele lucruri nu mai contează. Viața unui om nu este definită de mărimea casei sau cea a contului din bancă."
În cartea sa acesta prezintă schimbările fizice și psihice prin care trece, fără însă ca să renunțe la ce știa el mai bine să facă, haz de necaz. O superbă călătorie in interiorul psihicului uman, al sufletului, al suferinței dar și a bucuriei și dorinței de viață.

Am să vă dau cateva citate din carte sa:

"Nu pot să fiu mort.
OK. Nu mă simteam bine și am mers să-mi fac niște teste și..... am murit? Cum de s-a intamplat asta? O mie de întrebări mi-au trecut prin minte, una câte una, ca o mitralieră .
Când am murit? Unde mi se duce oare spiritul? Am oare un spirit? Exista Dumnezeu? Dar Isus? El unde îsi mai are locul? Nu prea am crezut în el pe pământ, oare acum o să fie nervos pe mine?! Poate că nu va fi, că la urma urmei e Isus... Dar copii mei, ei unde vor merge? Cine va vorbi oare la înmormântarea mea că nu prea sunt foarte apropiat de rabin. Ar fi trebuit să fiu mai apropiat de unul, să mă cunoască să nu am parte și eu de o înmormantare formală. Urăsc asta. Astoa niciodată nu-i știu pe cei pe care-i ingroapă. Pot vorbi ca de de oricine. Robert a fost un om special, un fiu bun, o sa le lipsească celor dragi. Vă costă 1,200 de dolari."
"Stiu că mai sunt unii, în special cei apropiați care vin imediat la tine și îți spun "Nu îți fă probleme nu vei fi singur, vom fi cu tine, nu vei trece de unul singur prin asta"
-Da? Când bagă sicriul în pământ sari și tu cu mine înăuntru? Nu prea cred, plec în călătoria asta a morții de unul singur. Măcar atâta știu și eu."
"Uitându-mă în jurul meu în salonul de la spital, nu văd lângă nici unul din paturi, un loc de parcare pentru un BMW. Toți banii din lume nu pot să-ți cumpere sănătatea, sau măcar să-ți adauge un minut în plus la viață. Iar la 3 dimineața când ești disperat că tratamentul nu își face efectul, pe cine chemi să te liniștească pe doctor sau pe dealerul de mașini? "
"In dimineața următoare mă trezesc și îmi găsesc părul de la sprâncene pe pernă. Merg la baie, mă uit în oglindă și sunt fără nici un pic de păr. Doar piele, fără blană. Arăt ca și un extraterestru. Capul, fața, sprâncenele sunt albe și fine ca și fundul unui bebeluș. Mă simt ca și cum aș fi pregătit de război, iar asta este noua mea uniformă de luptă.
Este oficial. Am înfățisarea unuia care are cancer
"

Mă opresc aici, in spetanța că v-am stârnit deja interesul vă las vouă plăcerea să savurați această carte.
Lecturare plăcută.


Comentarii