VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Inaugurarea nolui presedinte Obama in Washington DC 20 ianuarie 2009

It's not about me, it is about you." spunea noul presedinte Barack Obama. Acelasi lucru vreau sa-l spun si eu, motiv pentru care am fost prezent pe 20 ianuarie in Washington DC, pentru a va relata de la fata locului lucruri inedite de la aceasta multi asteptata si mediatizata inaugurare.
Atmosfera de sarbatoare se putea simti pe fetele oamenilor inca de pe avionul catre Washington DC. Americani din toate colturile continentului au venit cu mic cu mare sa fie parte al acestui moment istoric.
Rebecca Shivery , o americanca din New York a calatorit impreuna cu mine pe avion inspre Washington DC, fiind extrem de entuziasmata sa fie la inaugurare. Sotul si fetita acesteia, in varsta de 10 ani plecasera deja la Washington DC de doua zile. Ea insa din cauza serviciului abia cu o zi inainte de eveniment a reusit sa plece la drum. Am intrebat-o ce o motiveaza sa mearga si ce crede ca va fi diferit acum ca Obama este presedinte.
"Obama este o adevarata inspiratie pentru oameni, un lider de care aveam nevoie in aceste momente de criza. Sunt constienta ca problemele pe care le avem nu se vor rezolva peste noapte, insa se va intampla o schimbare de directie atat in interior cat si in exterior. O sa avem nevoie de o schimbare a imaginii pe care America o are in lume in momentul de fata, si sunt convinsa ca acest lucru se va intampla sub conducerea noului presedinte." Am intrebat-o de unde atata entuziasm pentru Obama? "Majoritate a fostilor presedinti erau mai in varsta, acesta este unul tanar la care ne putem relationa atat noi cei de varsta lui cat si cei mai tineri."
Omar Casimire a venit in tocmai din New Orleans, Louisiana pentru inaugurare. Acesta a reusit sa documenteze fotografic dezastrul provocat de uraganul Catrina, iar acum s-a deplasat la Washington pentru a surprinde imagini audio si video cu noul presedinte. "Nu poti rata un astfel de moment, se intampla o data in viata. Nu puteam sa-l pierd." mi-a declarat acesta.
Pozele acestuia pot fi gasi pe situl http://www.katrinanationalmemorialpark.com/
Pe Myle Johnson, l-am intalnit aproape de Capitoliu seara dinaintea evenimentului. Este un afro-american din Fresno, California si a luat o saptamana liber de la locul de munca pentru a veni la inaugurare. Acesta, la fel ca si Obama, provine dintr-o casatorie mixta, dintre o poloneza si un american de culoare. A venit pregatit cu o camera de filmat special luata pentru acest eveniment ."Vreau sa le arat copiilor si nepotilor , ca am fost parte din mutimea prezenta la acest eveniment, asa cum au fost cei prezenti la discurs tinut de Martin Luther King in 1963. "
Am intalnit americani veniti de peste tot cuprinsul Americii, de diferite rase sau nationalitati, toti plini de entuziasm, dornici sa asiste la inaugurare. Din pacate insa nu toti au avut parte de aceasta sansa. Chiar daca au avut invitatii, foarte multi oameni nu au mai fost lasati sa treaca de punctele de securitate si sa intre in zona zero. Printre ei s-au numarat si jurnalisti, unul din ei fiind colega noastra Madalina Diaconu, care nu doar ca nu a mai intrat dar a fost si bruscata de un agent de la Serviciul Secret pentru ca s-ar fi apropiat prea tare de el. Pentru ca am dorit sa vad pas cu pas cum decurge organizarea evenimentului am decis sa renunta la orele de somn, cu toate ca calatorisem mare parte din zi si umblasem foarte mult pe jos.
In jurul orei 3 dimineata au inceput sa se formeze primele cozi, la locurile de intrare, care in scurt timp au inceput sa se intinda pe sute de metri. In jurul orei 4, pe strazi oamenii au inceput sa fie ca si chibriturile in cutii, incat nu aveai unde sa iti intinzi piciorul. In ciuda faptului ca lumea era imbracata destul de gros, unii avand chiar paturi si plapume cu ei, frigul taios reusea sa faca oamenii sa dardaie. Unii mai prevazatori si-au adus cate o sticluta de vodca sau wiskey.
Abia la ora 8 am au inceput sa dea drumul oamenilor prin filtrele de securitate, dotate cu detectoare de metale dupa modelul celor din aeroporturi. Cu toate ca am fost la cativa metri de gardul de protectie, mi-a luat mai bine de o ora sa intru inauntru prin cele trei porti de trecere pazite de soldati din garda nationala. (vezi foto/video in postarile anterioare)
Un lucru interesant pe care l-am observat spre dimineata, a fost faptul ca de la de la unul din etaje de la cladirea din apropiere 7-8 politisti fotografiau de zor prin geamuri multimea si ingesuiala din strada.
Cu toate ca as fi putut intra cu primul val impreuna cu ceilalti de la presa, am facut gresala la un moment dat sa merg la un magazin din zona sa imi incarc bateria la telefon si am pierdut sansa de a mai ajunge in primele randuri. Avantajul a fost insa ca am reusit sa experimentez la fel ca multii altii o mare inghesuiala, care devenea din ce in ce mai insuportabila pe masura ce lumea se apropia de usa de intrare prin care fiecare se chinuia sa treaca, in grupuri de cate 4-5 persoane. Trecerea era incetinita de faptul ca fiecare persoana era verificata destul de atent. Dupa ce am reusit cu greu sa trec si eu, timp in care am asistat la cel putin 4 lesinuri in multime, am realizat ca organizarea evenimentului cam lasa de dorit, mai ales ca la un moment dat mai multe grupuri de politisti s-au chinuit si ei minute in sir sa se strecoare prin multime, pentru a intra inauntru unde urmau sa isi ocupe posturile.
Odata ajuns la Pennsylvania Ave. gardurile de protectie si cordoanele de politisti impiedicau intrarea la National Mall, parcul care se intinde de la Capitoliu la monumentul lui George Washington. Intr-o prima faza am fost trimisi dintr-o parte in alta in diferite locatii pe unde ni se spunea ca putem trece. Intr-un final am aflat ca nu se mai poate trece decat dupa ora 11, pentru ca urma sa treaca coloana prezidentiala care venea de la Casa Alba si mergea la Capitoliu unde Barack Obama urma sa depuna juramantul.
Pe cladirile din zona misunau baietii de la Serviciu Secret care filau tot ce misca prin zona.
Un grup de spectatori afisau pancarde in care cereau arestarea lui George Bush.
Dupa trecerea coloanei prezidentiala, am avut ocazia sa asist la un alt moment de-a dreptul ridicol. Pe ambele parti ale strazii au fost deschise gardurile de protectie pe o portiune de cativa metri si lumea lasata sa treaca printr-un cordon de politie. Problema a fost ca cele doua grupuri s-au intalnit pe la mijlocul strazii si nimeni nu mai putea inainta in nici o directie. Totul s-a desfasurat sub ochii politistilor care n-au incercat nici un moment sa remedieze situatia. Intr-un final oamenii au inceput sa se regrupeze singuri, astfel incat cei din directia opusa sa poata trece, dupa ce minute in sir lumea a ramas blocata pe loc.
Dupa ce am reusit sa ajungem la National Mall, tocmai la timp pentru depunerea juramantului, la final am avut parte de o alta surpriza. Cu toate ca am plecat inainte de terminarea discursului pentru a evita inghesuiala, am sfarsit prin a pierde cel putin o ora in aglomeratie pentru ca multe iesiri erau blocate si aflai asta abia dupa ce parcurgeai cateva sute de metrii in directia respectiva, oamenii de ordine ori lipsind, ori nestiind cu certitudine pe unde se poate iesi. Intr-un final am reusit sa iesim prin apropiere de monumentul lui Washington, fiind nevoiti sa ocolim zona Casei Albe pana la strata 18, toata zona respectiva fiind inchisa datorita paradei care urma.
Cu toate ca au infruntat frigul, aglomeratia sau dezorganizarea, lumea care a intrat in zona zero a uitat de aceste inconveniente, fiind extrem de entuziasmata de noul lor presedinte si avand o atitudine foarte calma cand a venit vorba sa astepte zeci de minute in blocaje.
Cei care au fost extrem de nemultumiti au fost miile de oameni care n-au mai fost lasati sa intre,
cu toate ca aveau invitatii, si venisera de la mii de kilometri, platind sute de dolari pe bilete de avion aveau si cazare.
Daca intr-o prima faza seful politiei din Wasington DC a declarat pentru Wasington Post ca toti cei care au avut invitatii au intrat , ulterior acesta si-a schimbat declaratia, dupa ce au inceput sa curga sute de plangeri pe la birourile politicienilor din dealu Capitoliului, si la organizatorii evenimentului.

Comentarii