VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Fabrica de Oscaruri

*exclusivitate
Situata in partea nordica a orasului Chicago compania R.S. Owens dupa nume nu spune mare lucru, in realiatate am avut insa parte de o surpriza. Fondatorul ei, Owens Siegel, avea origini mioritice. Mai precis tatal lui care fiind satul probabil de macinat faina in Romania, morar fiind de meserie, s-a decis sa emigreze in America. Siegel nu prea suna deloc romaneste, insa explicatia ar putea fi una simpla, in acele vremuri multi emigranti, odata sositi pe noul continent renuntau la numele de origine care era de multe ori greu de pronuntat in engleza, si adoptau unul nou, american.
In prezent compania este condusa de Scott Siegel, care a preluat-o de la tatal ( decedat in 2001) care mi-a acordat acest interviu in exclusivitate.

De vorba cu Noreen Prohaska gazda care mi-a oferit un tur al Fabricii de Oscaruri

Spuneti-mi va rog unde si cum a luat nastere aceasta companie?
Scott Siegel: In 1938 tatal meu lucra pentru bunicul meu, care le vreme respectiva vindea provizii pentru iubitorii de porumbei. Intr-o zi bunicul i-a cerut tatalui meu sa mearga la un magazin de unde sa cumpere doua trofee, pentru niste clienti. Tata a mers la magazinul respectiv dar acesta intrase in faliment, pentru ca era in timpul Marii Depresii. Nu s-a lasat insa batut, a luat cartea de telefoane si a cautat un alt magazin. Cand a ajuns insa acolo acestia fiind si firma producatoare, au crezut ca tata era un negustor de trofee si i le-a vandut la pretul de fabricatie. Tata a facut un profit foarte bun din acea tranzactie incat s-a decis sa se apuce ce acest tip de afacere.

Cati oameni lucreaza acum pentru compania dumneavoastra?

Avem aproximativ 150 de angajati.

Din ce am cititi despre dumneavoastra am aflat ca avetii origini romanesti, spuneti-mi va rog ceva mai multe detalii.

Bunicii din partea tatalui meu erau amandoi din Romania, insa s-au cunoscut si casatorit aici in America. Din cate mi s-a spus, bunicul meu in Romania fusesea morar de meserie. A emigrat in America si s-a stabilit la Chicago incercand sa isi castige painea facand tamplarie. Nu prea i-a mers treaba cu tamplaria si atunci a intrat in afacerile cu provizii pentru porumbei, reusind in acest fel sa o duca destul de bine.

Mai aveti rude in Romania cu care sa mai tineti legatura?
Nu, nu mai avem pe nimeni acolo. Stiu ca bunicul a fost orfan si nu prea a avut multe rudenii in Romania.

Dar din partea bunicii?
Nu am nici din partea ei.

Mai aveti si alte rude cu origini romanesti care traiesc in America?
Rudele din partea bunicii au murit, urmasii lor insa traiesc aici...


Aveti contact cu comunitatea romaneasca din Chicago?
Nu, nu prea.

Vorbiti romaneste?
Nu, nu vorbesc din pacate.







Cum a ajuns compania sa produca celebrele statuete Oscar?
Ideea primului trofeu ia venit tatalui meu participand la un targ, unde asociatia crescatorilor de procusori de guineea, aveau ca si trofeu o statueta reprezentand un iepure, pentru ca nimeni nu concepuse pana atunci o statueta care sa reprezinte un porcusor. Tata, vazand aceasta oportunitate, s-a chinuit si a gasit oameni care au facut o matrita pentru a turna astfel de trofee personalizate si a inceput sa le vanda asociatiei respective. De atunci s-a decis sa faca aceasta afacere deschizand prima fabrica in 1950. Fabrica unde suntem acum a fost deschisa in 1960, si datorita calitatii produselor pe care le faceam am inceput sa fim cunoscuti din ce in ce mai mult. Multi dintre muncitorii care au lucrat la noi erau veniti din Europa. Tatal meu, ajutat de acesti mestesugari a dezvoltat aceasta companie si i-a crescut reputatia. In anii '70 compania a inceput sa produca premiile Emmy pentru televiziune, iar la inceputul anilor '80 Academia de film a venit la noi si ne-a intrebat daca putem sa fabricam Oscarurile.



Am vazut ca aveti o incapere unde aveti atarnate stegurile tarilor de unde ati avut muncitori care au lucrat in companie. Ati avut si romanii care au muncit aici?
Da, am avut in trecut, insa in prezent nu avem niciunul.

Pe langa Oscaruri ce alte trofee mai fabricati, pentru ca am vazut foarte multe expuse?!
Fabricam premiile Emmy pentru televiziune, dupa cum am mai spus, premiile MTV , premiile Rock'n Roll Hall of Fame , premiile Clio acordate celor mai creative clipuri comerciale, cateva premii straine precum premiile BAFTA, ale Academiei Britanice de Film, un alt premiul de televiziune pentru Orientul Mijlociu, premiile NESCAR pentru raliuri de masini, si foarte multe premii decernate de diferite corporatii.

Puteti sa ne descrieti procesul de fabricare al Oscarului?
Este compus din doua parti. Partea de sus, adica statueta efectiv, este turnata manual dintr-un metal argintiu numit Britannium, care este un aliaj pe baza de cositor. Statueta este slefuita si finisata, apoi este scufundata pe rand in nichel, cupru, argint,apoi este poleita cu un strat mai gros de aur, de 24 de karate, si in final lacuita. In partea din spate sunt inscriptionate numere pentru a putea fi identificate.La baza are o bucata de alama slefuita, finisata, apoi placata cu nichel si argint. Aceasta este atasata de statueta, iar in spate sunt niste placute de identificare care ne confera dreptul de a le fabrica. Dupa ce se acorda aceste premii mai exista o placuta care se ataseaza in partea din fata, cu numele castigatorului, si categoria la care l-au castigat.

Tatal dumneavoastra spunea la un moment dat, cand a fost intrebat cat valoreaza acest premiu ca "daca il castigi valoreaza milioane de dolari, daca nu, nu valoreaza prea mult" Ce le puteti spune oamenilor care sunt curiosi sa afle valoare unui Oscar?
Academia de Film nu ne permite sa divulgam valoarea lor, iar tatal meu avea dreptate. Uneori mai glumesc si eu si spun ca pentru cei care le primesc valoreaza miliarde, mai ales in conditiile astea economice, cand auzim zilnic ca se vorbeste de miliarde in loc de milioane de dolari.Am citit la un moment dat un studiu facut de niste oameni de stiinta din Canada, care au descoperit ca oamenii care primesc Oscarul, traiesc mai multi ani decat cei nu-l primesc, deci este un beneficiu in plus.

Cate statuete Oscar produceti in fiecare an?
Cam 50-55.

Aveti vreo poveste sau intamplare mai inedita petrecuta de-a lungul timpului?
In anul 2000, statuetele au fost furate in California inainte ca ele sa ajunga la Academia de Film. Am primit un telefon Vinerea, si cei de la Academie mi-au spus de disparitie, sperand ca statuetele vor aparea de undeva curand, iar daca nu urmau sa ma sune Luni, si vroiau sa stie cat de rapid putem face altele, pentru ca era cu doua saptamani inainte de gala festiva. M-au sunat din nou Luni, si mi-au spus ca n-au fost gasite si ne-a spus sa fabricam cat mai multe posibil pana la eveniment. Am inceput sa le producem muncind aproape 24 de ore din 24, incercand sa le terminam, si am reusit sa facem cam 30.
Cei din mass media n-au aflat de intamplare decat abia Joi. M-au sunat la telefon pe la 2 noaptea, iar cand am ajuns la munca dimineata pe strada era plin de masini de la televiziune. Oamenii mai vorbesc inca si acum de acea intamplare.

Vorbind de securitate, cat de bine le protejati si cum sunt ele transportate spre California?Statuetele sunt tinute sub lacat cand nu se lucreaza la ele. Le ducem la aeroport si sunt ambarcate intr-un zbor special al companiei aviatice United Airline. Statuetele sunt insotite de un delegat din partea companiei noastre si unul de la Academia de Film. De obicei au un exemplar cu ei la bord si il dau pe rand pasagerilor care zboara in acea zi.

Apelati la politie sau alt tip de securitate cand le transportati spre si de la aeroport ?
Nu stiu exact ce fac in California dar aici le transportam cu o duba alba, fara nici o inscriptie pe ea pentru a nu atrage atentia.

Ce puteti sa spuenti despre faptul ca atrageti atentia atat a presei locale cat si a celei nationale, si internationale?
Sunt foarte putine premii acordate in fiecare an, iar filmele sunt populare si urmarite in lumea larga. Evenimentul a devenit unul international, fiind vizionat de oamenii de pe tot globul, existand un interes foarte mare,deoarece este un spectacol grandios.Am participat si eu de doua ori la festivitatea de decernare a premiilor.

Chiar doream sa va intreb cum va simtiti stiind ca le produceti si apoi ca le vedeti pe scena acordate artistilor?
Este un sentiment extraordinar indiferent ca l-as viziona din sala sau din fata televizorului. A pasi pe covorul rosu inainte de eveniment este unul din cele mai extraordinare sentimente pe care le poti experimenta in viata.

Cum se simt muncitorii care fabrica aceste faimoase statuete? La un moment dat unul din ei afirma ca le spune prietenilor ca el este cel care face Oscarurile si acestia nu vroiau sa-l creada.
Asa este. Toti care muncesc la ele sunt mandrii si au foarte mare grija cand le fac. De fapt toate lumea din companie este mandra ca lucreaza aici. Oamenii ma identifica ca fiind "tipul care detine compania care produce Oscarurie" si de fapt cam toti suntem identificati in acest fel.

Aveti un actor favorit sau cine credeti ca va castiga anul acesta?
In ceea ce priveste filmele SlumDog Millionaire are sanse destul de mari. Incerc sa-mi amintesc ce actori au fost nominalizati anul acesta.L-am vazut pe Mikey Rourke in filmul The Wrestler (Luptatorul) si-a jucat foarte bine. Heath Ledger in filmul The Dark Knight a avut o prestatie remarcabila si sigur va lua premiul pentru cel mai bun rol secundar. Kate Winslet cred ca are sanse foarte bune sa castige premiul pentru cea mai buna actrita, iar pentru cel mai bun actor....nu stiu ce sa zic...
Banuiesc, ca va trebui sa asteptam sa vedem castigatorul .
Da

Va multumesc foarte mult pentru timpul acordat si va doresc mult succes in continuare.
Multumesc, placerea a fost de partea mea.






Comentarii