VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Cel mai longeviv rezident din Illinois

A trait in timpul celor doua razboaie mondiale, a prins perioada segregatiei, l-a cunoscut pe Martin Luther King, este recunoscatoare celor care au initiat miscarile pentru Drepturile Civile din America, a asistat si-a ajutat la infiintarea primei scoli de culoare interconfesionala din Chicago, nu sufera de nici o boala, nu ia nici un fel de medicamente, ba chiar mai consuma cate un pahar de vin din cand in cand la cei 110 ani ai sai, fiind cel mai in varsta rezident din statul Illinois.
Este vorba de Ethel Darden care s-a  nascut pe 17 februarie, 1900 in Dallas, Texas iar acum locuieste in Hyde Park, in zona de sud a orasului Chicago.
 Luna aceasta si-a celebrat ziua de nastere si declara pentru SunTimes :
"Uneori nu imi place sa ma uit in urma, este destul de greu si sa privesc inainte. Cand ma gandesc la trecut, uneori acesta ma doboara... M-am nascut si crescut in perioada segregatiei, dar n-am lasat ca aceasta sa ma supere prea tare. Nu aveam bani ca sa merg in locuri unde ne era oricum interzis. Prin partea de sud stiam unde putem merge si pe unde nu, nu trebuia sa ni se spuna, pentru ca era scris mare si clar: "Doar pentru albi' sau " Pentru negrii". Era groaznic sa fi de culoare in acele zile. Oamenii de culoare erau linsati si chiar ucisi. Nici nu doresc sa vorbesc prea mult despre cum a fost."

"Dr. Martin Luther King a venit la biserica noastra. I-am catat un duet impreuna cu sora mea. Imi placea de el, nu-i era frica de nimeni...."
" Presedinte de culoare?!  Nu credeam ca se va intampla asa de repede. Am impresia ca acum avem de toate de culoare, dar nu-mi place sa spun ca am avut o "istorie neagra. E doar istorie. " 

" Nu stiu de ce am trait asa mult, nu m-am gandit niciodata la asta. Am incercat sa imi fac treaba si sa tratez
oamenii normal. este un drum pe care fiecare-l ia in viata. A fost o viata buna. Nu pot spune ca a fost excelenta, doar buna, pentru ca putea fi si mai rau."

" Un om daca este alb, lasa-l sa fie alb. Daca este negru lasa-l sa fie negru. Vezi doar cum te trateaza ca si om. Oamenii trebuie tratati corect, cu respect, asa cum Dumnezeu ar vrea sa o faci. In rest trebuie sa lasam istoria sa-si faca treaba ei."



Cititi si :

Comentarii