miercuri, 12 ianuarie 2011

Salonul Auto de la Detroit 2011


La Detroit isi va deschide sambata portile, pentru publicul larg,  una dintre cele mai mari saloane automobilistice din Statele Unite.
 In ultimii anii si industria auto  Americana a fost extrem de efectata de recesiunea. Dupa  falimentul companiilor General Motors si Chrysler  din 2009,  Crysler  atribuindu-si  recordul de cel mai mare faliment al unei fabrici americane , fiind totodata  al treilea falimen ca marime in istoria Americii,  anul acesta semnele de revigorare din industria  automobilistica sunt promitatoare.
GM spera ca  va vinde in 2011 cu un million si jumatate mai multe masini decat in anul precedent, crescand numarul de autovehicole vandute la peste 13 milioane .
Anul acesta potentialii clienti au mai multe optiuni in materie de masini, atat ca marimi sau stil cat mai ales masini electrice sau hibride precum Nissan Leaf , Chevrolet Volt sau hibridul anuntat de cei de la Ford , C-Max, care cu toate ca exista deja de ani buni pe piata europeana, in Statele Unite este un model aproape necunoscut.
Prezent la Detoit saptamana aceasta directorul executive de la General Motors, Daniel Akerson , a declarat ca fabrica GM va introduce inca alte doua masini  electrice hibride in urmatorii ani.  Acesta a mai spus ca vor construi cel putin 25 de mii de masini Volt in 2011, o data si jumatate fata de cat au estimat initial.
Modelul Volt pus in vanzare luna trecuta a primit de curand titlul de Masina Anului  in America de Nord,
Constructorul spera  ca dupa ce va aparea a doua generatie de model, aflata acum in dezvoltare,  masina sa devina profitabila in si din punct de vedere financiar in urmatorii 3 ani.
“Modelul Volt nu este Solutia ultima, este doar o idee a ceea ce este posibil” a declarat presedintele Akerson.
Volt s-a vandut deja in peste 320 de exemplare.  Daca bateria este incarcata la capacitate maxima masina parcurge  intre 40 si 80 de kilometri,  dupa care motorul trece automat pe consumul de combustibil,  masina putand sa parcurga cu un singur rezervor de combustibil alti aproxiamtiv 544 de kilometri.
Akerson a mai adaugat ca intentia lor  pentru cele 4 marci pe care le produc: Chevrolet, Cadilac, Buick si GMC, este sa aiba pentru fiecare cel putin un model electric sau unul hybrid.

In urmatorii 10-15 ani, Akerson  spera ca masinile electrice vandute de GM  sa ajunga la 10% din volumul total de vanzari.

Cititi si:
Salonul Auto de la Chicago 2011

Un comentariu:

cepuscameainamerica spunea...

Voltu ala la cata reclama i-au bagat merge doar maxim 80 de kilometri pe baterie? slab..mai e si masina anului.