VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

In dialog cu pictorul Aurel Patrascu despre expozitia de la Chicago

De unde ideea unei expozitii de pictura romaneasca la Chicago? 
Expozitia de pictura romaneasca organizata luna aceasta este rezultatul unei deplasari anterioare, cand de fapt ne-am intalnit si cunoscut prima data. Atunci am venit pentru a face o cercetare, o prospectare de piata, in legatura cu situatia artei contemporane americane si internationale, in dorinta noastra de a intra pe o piata ca aceasta din Chicago.
Noi ne ocupam de arta. Cand zic noi, suntem o echipa, o galerie, care am facut un targ international de arte vizuale in tara, in urma cu cativa ani, vreo sapte editii, in locatii deosebite, la care au participat un numar de aproximativ 500 de artisti la fiecare eveniment, artisti plastici si nu numai. In urma acesteia cumulari de experienta si informatii, am facut o serie de prospectari atat in Europa cat si aici in America la Chicago.
Invitatia noastra a fost facuta de Camera de Comert si Industrie Romano-Americana din Chicago care a agreat idea acestei manifestari, si-a implementarii artei romanesti in perimetrul acesta American. In colaborare cu domnul Ioan Blaga, vicepresedintele Camerei de Comert, am inceput sa facem prospectarea propriu zisa. Initial am avut un schimb de conversatii prin email planificand in detaliu aceasta deplasare. O persoana importanta in toata economia acestei actiuni, in ceea ce priveste organizarea si logistica, a fost doamna Magdalena Stefanescu Darvari care a inlesnit toata aceasta actiune printr-o comunicare foarte stransa cu Camera de Comert din zona.
Dupa o cercetare de cateva saptamani am fost agreati cu materialele promotionale de catre galleria Jennifer Norback, ea avand deschiderea necesara in acest sens. Pentru ca aici in America arta este foarte bine structurata si specializata ne-am grefat pe tipul de imagine plastica pe care aceasta galerie o promoveaza.
Cine a mai expus alaturi de dumneavoastra si ce fel de lucrari ati adus la Chicago? 
In urma intelegerilor facute in 2010 am facut aceasta deplasare, si am expus alaturi de alte doua college foarte interesante: Emilia Persu si Claudia Lazar. Aceasta din urma activeaza in cadrul Institutului Cultural Roman de la Tel Aviv. Este o selectie deosebita dupa parerea mea si-a colegilor mei, in sensul ca exista o diversitate tehnica, estetica si o cercetare plastic diferita de catre cei trei expozanti. Speram ca publicului american de specialitate, dar nu numai, sa-i placa arta pe care o propunem noi.
Cum vi s-a parut deschiderea, atmosfera si lumea care a participat la eveniment? 
Deschiderea a fost foarte speciala. Au participat atat oficialitatile romanesti din Chicago, consulul general domnul Lucian Leustean cat si cel economic Gabriel Dutu, alti invitati deosebiti din lumea afacerilor, din diverse alte medii si din comunitatea romaneasca. O lume foarte bucuroasa ca are ocazia sa vada aceasta manifestare. Am inteles ca exista chiar o premiera prin prezenta noastra intr-o galerie specializata. Speram ca sa fie o deschidere, si ca ceea ce va urma va fi de bun augur, atat pentru noi cat si pentru publicul american.

Ce sperati sa se intample sau sa faceti in viitor dupa incheierea acestei expozitii?
Dorinta noastra este sa facem cunoscuta creatia artei romanesti, sa fie un inceput, iar arta romaneasca sa se alinieze celorlalti creatori, celeilalte productii artistice din America.
Eu am o alta expozitie si la Luxembourg care va incepe dupa inchiderea acesteia, si incercam o deschidere cat mai ampla catre exterior, pentru o prezenta cat mai dinamica a productie de arta romaneasca, nu numai din lumea filmului, ca cinematografia romaneasca are déjà niste rezultate deosebite, ea fiind foarte bine primita in lumea de specialitate, si ne dorim ca si arta plastica sa fie foarte bine aspectata in lume.

Comentarii

Constantin a spus…
Magnificent exhibition, great artist!
A life dedicated to art.