VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Laurentiu Radulescu povesteste despre cum a fost retinut de soldatii rusi din Crimeia

 A Romanian TV crew from Digi 24 were on the way to Odessa from  Crimea when they were taken hostage by the Russian soldiers and later release and sent back to Ukraine. The soldiers tried to take away their equipment and bullet proof vests, but the journalists refused to do so. The Russian population are celebrating while the minority are very worried of the situation and are sending their wifes and children to Ukraine, the journalists told our reporter.


O echipă a postului de televiziune Digi 24 din România a fost reținută
astazi în Crimeea. Corespondentul Laurențiu Rădulescu și operatorul
Andrei Captarenco se aflau în trenul Odessa – Simferopol cand mai
multi oameni inarmati i-au retinut. Jurnalistul, Dan Boanta a stat de
vorba cu Laurentiu Radulescu, care i-a povestit in exclusivitate
despre situatia tensionata prin care au trecut.

Dan Boata: Cand ati plecat din Romania si care era destiantia voastra ?
Laurentiu Radulescu: In urma cu doua zile. Am ajuns in Odessa.
Destinatia era evident Simferopol, capitala peninsulei.
Dan Boanta: Laurentiu te rog sa ne povestesti ce s-a intamplat mai exact ?
Laurentiu Radulescu: Am luat trenul din Odessa. 11 ore de mers.
Dimineata ajunsesem la doua ore de Simferopol. Trenul a fost oprit de
trupe inarmate in Armank, granita cu Crimeea. Au perchezitionat toate
cabinele. Le- am spus ca suntem jurnalisti din Romania, iar apoi
militarii ne-au cerut sa predam vestele antiglont dar si echipamentul
de filmare. Evident ca am refuzat.
Dan Boanta: Care au fost explicatiile militarilor care v-au retinut ?
Laurentiu Radulescu: Nu aveau o explicatie. Invocau…ordine venite de
la superiori. Drept pentru care ne-au urcat intr-o masina. Ne-au
obligat sa tinem capetele plecate pana am ajuns intr-o baza ruseasca.
Acolo dupa un sumar control, ne-au spus ca avem o singura solutie. Sa
plecam urgent spre Ucraina. Evident fara sa ne dea nici un fel de
explicatii. Lucru pe care l-am facut dupa cateva ore in care am fost
retinuti in baza militara.
Dan Boanta: Militarii apartineau armatei ruse?
Laurentiu Radulescu: Cei care ne-au retinut nu aveau insemne pe
uniforme. Mai putin trei dintre ei care erau imbracati cu uniforme
Berkut, trupele speciale ale militiei care au inabusit revolta din
Kiev.
Dan Boanta: Dupa ce ati ajuns la asa zisa frontiera dintre Crimeea si
Ucraina care a fost reactia autoritatiilor Ucariniene ?
Laurentiu Radulescu: Eu si colegul meu, Andrei Captarenco, am fost
nevoiti sa mergem pe jos mai bine de 4 km pana la avanpostul
ucrainean. Cu teama ca pe tot acest traseu se poate intampla orice.
Odata ajunsi la frontiera cu Ucraina, l-am povestit militarilor tot ce
am patit. Acestia ne-au verificat pasapoartele, acreditarile de presa
si ne-au lasat in final sa trecem.
Dan Boanta: Cum este atmosfera in zona ? Ce spun oamenii cu care ai vorbit ?
Laurentiu Radulescu: Extrem de tensionata. Tătarii din Crimeea isi
trimit copiii si nevestele spre Ucraina. Rusii din teritoriul alipit
Rusiei sarbatoresc, iar ucrainenii din vecinatatea granitei cu Crimeea
se tem de o viitoare expansiune a militarilor rusi.
Dan Boanta: Ce veti face in continuare ?
Laurentiu Radulescu: Vom ramane in zona. Suntem aici sa observam
ambele tabere tocmai pentru a fi obiectivi. Echipa Digi24 doreste
intraraea in Crimeea, pentru realizarea de materiale de interes
public. De a arata cu precizie si impartialitate realitatiile din
zona. Nu facem analize politice sau militare ci doar incercam sa arat
drama unor oameni si mai ales contextul acestui conflict

Comentarii