Trei actori satmareni au jucat teatru la Chicago


In perioada sarbatorilor de Paste la Chicago a avut loc un spectacol de teatru  oferit romanilor din zona de Ro Stage Theatre Chicago in colaborare cu Teatrul de Nord Satu Mare.  Jucat la Stan Mansion, spectacolul “Desteptul, Frumosul si Uratul”, scris si regizat de Sorin Oros, a provocat spectatorilor prezenti, in cele doua zile de spectacol, numeroase hohote de ras.  Spectatorii  la randul lor i-au rasplatit pe cei trei actori: Stelian Rosian, Vlad Muresan si Sorin Oros cu valuri repetate de aplauze.   Dupa spectacol, romanii iubitori de teatru, au avut ocazia de a se intretine la discutii cu cei trei actori, au primit autografe, s-au fotografiat sau au ciocnit oua rosii. Totodata acestia au putut achizitiona, cu autograf,  volume din cartea de dramaturgie scrisa de Sorin Oros.

Printre spectatorii prezenti la spectacol, s-au aflat  Florin Blideran si Adina Bora care au venit din Washington DC  la Chicago special pentru a vedea acest spectacol. Iata ce ne-a declarat  Adina Bora cu privire la spectacol : “A fost un spectacol pe gustul meu si am avut parte de o portie buna de ras! Piesa a inclus replici comice, jucate cu mult talent. Mi-a placut si ideea de a implica spectatorii prin referiri directe aducandu-i mai aproape de actori si de scena. Un spectacol extraordinar!
  Anca Ciascaiu, un alt spectator prezent la premiera, spunea:  “…ma tot intreb : isi pierd romanii identitatea? Dar oare poate arta sa reuneasca inimi? Poate teatrul romanesc sa ii sensibilizeze pe romanii instrainati din Chicago? Sa isi aminteasca mai des care le este originea si astfel sa nu se simta singuri, dezorientati din punct de vedere social, ci apartinand unei Comunitati? Eu cred ca da. De aceea cred ca initiativa RoStage Theatre are un scop inalt, caritabil, nu doar artistic, ci si social. Mie imi vine de fiecare data sa imbratisez pe oricine care se straduie sa faca ceva pentru societate. Suntem oameni, nu roboti. Avem, sa nu uitam, identitate. Omul fara tara e un om SARAC. Sarac sufleteste. Cel care isi neaga originile se neaga pe el insusi.”
 Sorin Oros directorul teatrului satmarean declara si el: “Ne-am simtit foarte bine la Chicago. Am avut parte de un public minunat, receptiv, care a apreciat spectacolul nostru si  toti romanii ne-au spus ca au simtit nevoia de spectacole de teatru in limba maternal, ca asteapta sa mai revenim,. Dorim sa colaboram in continuare cu Ro Stage Theatre si ne-am bucurat de faptul  ca am reusit sa le producem bucurie romanilor din zona.”
Pe langa zilele de spectacol, cei trei actori si familiile lor au vizitat orasul si imprejurimile metropolei Chicago, s-au intalnit cu romanii din zona si au promis ca se vor mai intoarce pe viitor in America si cu alte proiecte teatrale.
 Pentru a fi la current cu viitoarele proiecte teatrale romanesti organizate de Ro Stage Theatre Chicago puteti sa ii gasiti pe Facebook sau pe pagina de web www.RoStageTheatre.org

Comentarii