VIDEO: Romanian Rroma aka gypsies who scam Americans all over the country

Video. În memoria lui Octavian Cojan 1936-2020


Biserica Nașterea Domnului Chicago anunță Servicile Funerare pentru: + Octavian Cojan: SLUJBA SARACUSTEI - 7pm luni 4 Ian. 2021; Vizitare, 3 pm - 7pm Smith-Corcoran Funeral Home 6150 N. Cicero Ave. Chicago, IL 60646 773-736-3833 Inmormantare: Marti, 5 Ianuarie : 10 am - SLUJBA INMORMANTARII va avea loc la Smith-Corcoran Funeral Home Apoi la cimitir: "Rosehill Cemetery" (Sector 9 al romanilor) 5800 N. Ravenswood Ave. Chicago, IL 60660 **Pentru informatii vizavi de restrictii Covid** sunati la casa funerara Vesnica Pomenire! 

 PRIVEGHI Octavian Cojan

Inmormantare

 

--------------------------------------------------------------------------

L-am cunoscut personal pe nea Tavi Cojan, așa cum îi ziceam noi, în urmă cu mai bine de 14 ani, la un eveniment organizat la Ambasada României din Washington D.C. cu ocazia petrecerii de încheiere a manadatului domnului ambasador Sorin Ducaru. Eu locuiam atunci in Maryland, pe coasta de est. Cel care mi l-a prezentat, dl. Ministru Consiler Economic Viorel Onel, de la ambasadă, mi-a spus că domnul Cojan era unul din liderii comunității românești din Chicago. După ce m-am mutat și eu la Chicago am avut ocazia să îl cunosc mai bine, și să-l întâlnesc la numeroasele evenimente organizate de el sau la care doar participa. Totodată, ne-am întâlnit la numeroasele evenimente comunitare de la consulat. Ne-am împrietenit și am povestit multe ore despre activitățile pe care le-a avut în comunitate, mai ales după anul 1990. Primul eveniment major a fost vizita regelui Mihai la Chicago. Apoi vizita și lansarea candidaturii celui care avea sa devină viitorul președinte al României, in 1996, candidatul Conventiei Democratice Emil Constantinescu. În anii '90 a fost parte din grupul celor care au militat și-au făcut lobby, la politicienii americani, ca România să fie primită în NATO. Au urmat apoi numeroase evenimente cultural-artistice cu artiști celebri pe care i-a adus din România precum Stefan Banică, Nicolae Zamfir, Stela Popescu, Alexandru Arșinel, etc. Era bun prieten cu Stela Popescu și Arsinel pe care i-a adus în Chicago în mai multe rânduri la spectacole.

                              Poze de arhivă cu Ștefan Bănică Sr. și Nicolae Zamfir



 

Datorită implicării sale și-a altor membrii din comunitate s-a înființat consulatul României la Chicago, în cadrul căruia a participat activ în organizarea tuturor alegerilor prezidențiale, parlamentare sau europarlamentare care au avut loc în zonă, dar si-a organizării Zilei Naționale a României. I-a plăcut ca totdeauna să ridice ștacheta calității evenimentelor, mai ales când era vorba de Ziua Națională. În 2018 a inițiat organizarea unui concert legat de celebrarea Centenarului Marii Uniri unde i-a adus pe Pavel si Cleopatra Stratan. În țară lucrase la Radio Timișoara, iar la Chicago a realizat mai mulți ani emisiunea românească de radio Mândră Românie. Mai târziu, în 2010 când am fondat Asociația Jurnalistilor din America de Nord a fost printre cofondatorii ei. 


Când acum câțiva ani a poposit la Chicago jurnalistul Grigore Cartianu cu caravana de cărți și apoi câțiva ani mai tarziu și Laurențiu Ciocazanu, nea Tavi a fost nelipsit la întâlnirea cu ei.


Am realizat în ultimii ani câteva interviuri cu el, cu ocazia diferitelor evenimente comunitare. Ultimul a fost anul trecut la alegerile prezidențiale. În 2017 am stat de vorbă despre moartea Regelui Mihai și vizita acestuia în zonă. Anul acesta l-am întâlnit mai rar datorită pandemiei. Ultima dată, acum câteva săptămâni când au fost alegerile parlamentare. 

Acum doi ani și-a pierdut soția, pe doamna Stela. A fost o mare pierdere pentru el, dar a reușit să se țină tare, chiar dacă a plâns de câteva ori când am vorbit cu el. A fost un om extrem de patriot și vertical. Mai rar un om cu atâta demnitate, onoare și coloană vertebrală. Un bănățean de frunte. Ce-i în gușe și-n căpușă, cum îî placea lui să spună. L-am îndrăgit ca pe un bunic, tată și prieten. Era un om cum rar mai întâlnești. În ziua alegerilor parlamentare și-a cerut scuze unui prieten comun că nu a apucat să stea mai mult de vorbă cu mine în acea zi. Și mie mi-a părut rău. Doar că fiind aglomerație de oameni la secție am preferat, ca datorită pandemiei, să nu stau prea mult. 

Acum aproape două săptămâni am aflat că a luat COVID. Situația s-a înrăutățit și-a ajuns la spital. Având și alte probleme de sănătate situația s-a agravat și acum două zile, dimineața devreme, ne-a părăsit. Era un om puternic, cu o memorie incredibilă pentru un om de 84 de ani. Speram să găsim timp să facem niște interviuri despre istoria comunității. I-am propus-o de mai mulți ani dar tot a amânat-o. Știam că se va pierde o inestimabilă istorie a comunității românești din Chicago la a cărei scriere a participat cu multă pasiune și dăruire.

Rămas bun nea Tavi, ne vei lipsi mult și nu te vom uita!

RIP

Interviu 2017 despre vizita Regelui Mihai la Chicago in 1991

Comentarii